شنیده‌ین می‌گن کلاغا همیشه دارن پی اشیای براق می‌گردن ببرن تو لونه‌شون؟ هر چیز براقی! قاشق، شیشه‌، انگشتر، زیپ. بعضی از آدما هم توی زندگی مَجازیشون کلاغن! یه عالمه کانال و گروهو و آدمو دنبال می‌کنن و همیشه چندصدهزارتا پیام نخونده دارن. بعضی از کانالا رو حتی نمی‌رسن ماهی یک‌بارم نگاه کنن. اما شما بگو اگه یک بار به مخیله‌شون خطور کرده باشه که بخوان از این گروها و کانالای بلااستفاده بیان بیرون. صندوق ورودی ایمیلشون به‌خاطر این‌که آدرسشو برای عضویت توی میلیون‌تا سایت اَلَکی پَلَکی وارد کرده‌‌ن، همیشه پر از ایمیلای نخونده‌ست؛ که هیچ‌وقتم قرار نیست خونده بشن. بازم با این حال فکر پاک‌کردن و حذف‌کردن عضویتای بی‌خودی می‌ترسوندشون. درست انگار که از کلاغ بخوای انگشترا و قاشقا و زیپاشو بندازه دور!


+ بازنشر: موقع نوشتن پست امروز هی به این فکر می‌کردم چه‌قدر زندگی با کسایی که کلاغ‌بازی درمیارن رومخه! بعد یاد سه سال پیش افتادم که یه مطلبی نوشته بودم که توی مقدمه‌ش به همین «اخلاق ضدکلاغی» خودم اشاره کرده بودم. دیدم بازنشر اون مطلب قدیمی خالی از لطف نیست. بخوانید: [اسپم] :)

++ اون اسپمه رو هنوزم که هنوزه پاکش نکرده‌م! :دی

موافقین ۸ مخالفین ۰ ۹۸/۰۴/۲۹
دکتر سین
۲۹ تیر ۹۸ ، ۱۱:۲۷ بهارنارنج :)
دقیقا 
پاسخ:
:)
عالی بود عالی

پاسخ:
سپاس‌گزارم :)
بسی موافق :)
خصوصا با اون قسمت ایمیلا!
پاسخ:
وژدانن چه جوری می‌تونن به این حجم از به‌هم‌ریختگی بی‌اعتنا باشن؟
۲۹ تیر ۹۸ ، ۱۳:۵۱ دچارِ فیش‌نگار
قاشق دوست داره کلاغ؟

پاسخ:
بله؛ نشون به اون نشونی که اون کلاغه، خاله ریزه رو به‌خاطر قاشقش برداشت برد اصن! :دی
اقا ایتای من هم یک بچه کلاغ شده :))
پاسخ:
خلوتش کن برادر، خلوتش کن. اضافاتو رها کن... :)
۲۹ تیر ۹۸ ، ۱۸:۰۵ شاهزاده شب
منم قبلا کلی کانال و اینا دنبال میکردم ولی دو سال پیش برای خودم قانون وضع کردم که فقط کانال درسی :)) تا امروز موفق بودم
و یه عادت بدیم دارم که اصلا ایمیلو نخونده نذارم بمونه. بدم میاد از اون عدد کنار صندوق ورودی :/
پاسخ:
درستشم همینه. باریکلا :))
خیلی هم عادت خوبیه. مدیونی فکر کنی چون خودمم این جوریم می‌گما! :دی
۲۹ تیر ۹۸ ، ۲۰:۱۴ کارمند مجرد
شما واقعا الان دغدغه ات کلاغ است برادر؟
قلم ارزشش بیشتر از این هاست
پاسخ:
[خــــامــــــوشـــــی] -_-
اومدم سر تکون بدم که یعنی بله بله، یک لحظه چشمم خورد به کانال‌ها و گروه‌ها و فولدرهای لپتاپ و این‌ها، سر در گریبان فرو بردم. 
پاسخ:
:دی
من خودمم تا یه زمانی خیلی کلاغ بودم! از یه جایی به بعد با پرسیدن یه سؤال، یه معیار و سنگ محک برای کنترل کلاغ‌بودنم وضع کردم: عضویت/دنبال‌کردن فلان شخص یا گروه دلیل مشخص و مهمی داره یا نه؟ اگر جواب نه باشه، راحت حذفش می‌کنم از زندگیم. به نظرم تو هم امتحانش کن. آرامش و نظم خوبی به روان آدم می‌بخشه. :)
منم تا یه ماه پیش شبیه همین کلاغا بودم البته فقط تو تلگرام، یه ماه پیش همه کانال‌های بلا استفاده رو پاک کردم، الان اونایی که دارم رو روزانه می‌خونم یا شعرن یا روزمرگی یا مربوط به آموزش. اما راجع به ایمیل اصلا نمی‌تونم پیام ها رو نخونده بذارم. مرتب چک می‌کنم و جواب می‌دم. 
پاسخ:
احسنت! :)
همین که آدم تکلیفشو با خودش روشن می‌کنه، نشونهٔ یه جور بلوغ فکریه به نظرم.
۳۰ تیر ۹۸ ، ۰۸:۴۴ مصطفی فتاحی اردکانی
ولی چه اسم با مسمایی براش پیدا کردید
پاسخ:
یهویی به ذهنم رسید! در لحظه‌ای که در اوج خشم بودم نسبت به یک کلاغی که در زندگیم حضور پررنگ داره! :دی
منم همین عادت کلاغی رو در مورد کانال‌ها دارم ولی یه چند وقته کم‌کم نگاه میکنم و هر کانالی که تعداد پیام‌هاش زیاده و انگار رغبتی به خوندنش ندارم رو ترک میکنم و حقیقتا حس خوبی داره :)
پاسخ:
آره؛ بار فکری آدمو خیلی سبک می‌کنه. این بزرگ‌ترین نتیجه‌شه به نظرم.
کلاغا عادت به جمع کردن دارن ، اونا که عادت به پاک کردن همه چیز دارن کانال ، گروه ، و صندوق ایمیلشون همشه خالیه اونا  اسمشون چیه ؟ :)
پاسخ:
سؤال خیلی خوبی پرسیدین! :)) بهشون می‌گن انسان‌های بانظم و بادیسیپلین. :دی
من بیشتر برای اینکه نت الکی هدر نره پاکشون میکنم . البته خیلی وقته که دیگه داخل شبکه اجتماعی فعالیت ندارم .
پاسخ:
درسته؛ یکی دیگه از فوایدشم همینه.
راستی تحلیلتون هم از اون کامنت خیلی خوب بود :دی
پاسخ:
قربان شما. لطف عالی زیاد. :)
سلام.منم میترسیدم عضویتمو پاک کنم.ولی امروز از یه گروهی لفت دادم.احساس ازادی کردم.
الان دقیقا حس این ادمارو دارم که یه تیکه کوچولو از متنو خوندن اومدن نطر دادن :دی ببخشید.
پاسخ:
متن دقیقاً دربارهٔ همین مسأله‌ست. درست نظر دادین. :))
من پر از کانال و وبلاگ و توییت فالو شده اما نخونده هستم. پر از کتابای انبار شده رو همِ نخونده. با دو سه تا ساز که خاک میخورن و من در حد دبستانی بلدمشون! احتمالا کلاغم اما همشون رو دوس دارم و وقت که اضافه بیارم یه نوک به هر کدوم میزنم و گاهی هم فقط با غصه بهشون فکر میکنم و بازم دفتر کتابمو ورمیدارم میشینم سر درس
پاسخ:
نه خب. حساب سر شلوغی و وقت نداشتن جداست. حرفم اینه که اینایی که وقتشو دارن و کلی توی مَجازی می‌پلکن، ولی بازم کلی کانال و گروه نخونده دارن، فازشون چیه. اینا رو می‌گم که کلاغن.
حالا ایشالا فراغت حاصل بشه، به کانالا و وبلاگا و توییتا و سازا و اینا هم برسی. :)

سلطان وبلاگ رو بروز نگه داره حیفه به خدا
_____________________________________
آپدیت نود 32 | لایسنس نود 32 | یوزر پسورد نود 32

پاسخ:
سعی می‌کنم، اما نمی‌شه! :دی

نگارش دیدگاه

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی