پویش درخواست از «بیان» برای توسعه خدمات «بلاگ»

يكشنبه, ۱۹ خرداد ۱۳۹۸، ۱۱:۳۰ ق.ظ

آقای دکتر صفایی‌نژاد پویش درخواست از بیان رو راه انداختن تا بیان مطالبات کاربراشو به این وسیله بشنوه. این مطلب رو به دعوت ایشون می‌نویسم.

من فکر می‌کنم امکانات زیر باید به بیان اضافه بشه:

۱. اپلیکیشن بیان. همون‌طور که چند روز پیش هم پیشنهاد دادم، وجود یه اپلیکیشن برای بیان می‌تونه خیلی مفید و کارا باشه. یکی از کاربردای اپلیکیشن موبایلی بیان در کنار تمام امکانات مرکز فعلی مدیریت می‌تونه این باشه که وقتی بلاگر نظر می‌ده یا به نظری که داده جواب داده می‌شه، مطالبش لایک یا دیسلاک می‌خوره، وبلاگی که دنبال می‌کنه پست جدید می‌ذاره و یا در شرایط مشابه دیگه، به‌وسیله‌ی اعلان (نوتیفیکیشن) ازشون مطلع بشه. یا مثلاً توی شبکه‌های اجتماعی تگ‌کردن و منشن‌کردن یه امکان مشترکه که می‌شه امکان مشابهی رو هم توی اپلیکیشن گنجوند.

۲. تهیه‌ی نسخه‌ی پشتیبان. از وقتی من یادمه این گزینه‌ش بوده اما غیرفعال بوده. اگه فعال بشه خیالمون راحت می‌شه که محتوای مطالبمون از گزند حوادث روزگار (!) مصون خواهد موند. :)

۳. بهبود بخش نظرها. این‌که بشه به پاسخ نظرها هم پاسخ داد و نظرها و پاسخاشونو لایک یا دیس‌لایک کرد.

۴. امکان چپ‌نویس کردن عنوان مطلب. می‌دونم خیلی درخواست ساده‌ایه؛ اما چون خودم چندین بار باهاش دست به گریبان بوده‌م و نتونسته‌م کاریش کنم، مطرح می‌کنم شاید فرجی بشه! در شرایط فعلی، وقتی عنوان یک مطلب به انگلیسی (یا به هر زبانِ چپ-به-راست دیگه‌ای) باشه، علائم نگارشیِ انتهای جمله می‌افته ابتدای جمله. مثلاً

This is a title!
و برای این‌که درست بشه باید علائم نگارشی رو اول تایپ کرد که خب کار استانداردی نیست. البته اگه توی توی متن پست باشه به‌راحتی می‌شه درستش کرد؛ اما توی عنوان نه. چون توی نمایش مطلب، عنوان به‌طور پیش‌فرض راست‌چینه.
۵. ذخیره‌ی خودکار تغییرات مطلب. چندین بار پیش اومده که وسط کار قبل از این‌که نوشته‌ای رو ذخیره کنم، صفحه به هر دلیلی بسته شده و زحمتم به هدر رفته. بعضی وقتا ان‌قدر حجم مطلبِ ازدست‌رفته زیاد بوده که بی‌خیال تایپ دوباره‌ش شده‌م. اگر تغییرات مطلب خودبه‌خود ذخیره بشه، این مشکلات مرتفع می‌شن.

+ من دعوت می‌کنم از آقاگل، بانوچه، شباهنگ، شاهزاده شب، آقای بنفش و نوا که توی این پویش شرکت کنن.
موافقین ۱۴ مخالفین ۰ ۹۸/۰۳/۱۹
دکتر سین
آخ امکان چپ‌نویس کردن مطلب! یه امکان پیش‌پا افتاده که فکر می‌کردم من بلد نیستم و همیشه باهاش درگیرم!
نسخۀ پشتیبان هم که دیگه جزو بدیهی‌ترین امکانات یه وبلاگ باید باشه.
خوب و مفید بود به نظرم. اما درخصوص نظردهی به نظر بقیه، احتمال نمی‌‌دین چیزی شبیه اینستاگرام بشه و کلا پست رو ملت رها کنن و مدام ریپلای بزنن زیر نظر همدیگه؟
پاسخ:
۱. خود متن مطلب رو می‌شه چپ‌نویس کرد، من با عنوان مشکل دارم. توی قالب انگار یه جوریه که همه‌ش راست‌چین می‌شه.
۲. البته همین الانشم یه بک‌آپ ساده می‌شه گرفت. توی بخش «انتشار > فهرست مطالب» یه گزینه هست «دریافت بایگانی مطالب» که نسخه‌ی کم‌حجم کل وبلاگ رو در قالب یه فایل تکست می‌ده. اما هنوز نمی‌شه از کل وبلاگ نسخه‌ی پشتیبان درست حسابی تهیه کرد. منم فکر می‌کنم باید این امکان اضافه بشه.
۳. درباره‌ی خط آخر: نه لزوماً؛ بسته به شخصیت مخاطبا و صاحب وبلاگ داره. احتمالاً بعد از یه زمان کوتاه بعد از اضافه شدن این قابلیت که همه ذوق‌زده می‌شن و احتمالاً همین کاری رو می‌کنن که شما می‌گین؛ بعد از تموم شدن اون جو اولیه، کارکرد مناسب خودشو پیدا می‌کنه به نظرم.
یه دوستی سال 96 چیزی شبیه همین پویش رو راه انداخته بود، مناسفانه اون موقع چندان توجهی بهش نشد. لینکش رو میذارم دوست داشتین مطالعه کنید.

https://episode.blog.ir/post/p209
پاسخ:
چه مطلب تخصصی و خوبی.
وقتی به یه همچین پیشنهاد مدون و حساب‌شده‌ای جواب نداده‌ن، شاید به پویش ما هم وقعی ننهند! :تفکر
۱۹ خرداد ۹۸ ، ۱۲:۲۲ قاسم صفایی نژاد
سپاس از شرکت در پویش :)
پاسخ:
سپاس متقابل بابت راه‌اندازی پویش. خدا کنه این پیشنهادا دیده و شنیده بشه. :)
ذخیره رو با کنترل s روی صفحه انجام می‌دم من. ولی شدیداً نیازمند امکان جست‌وجو در محتوای پست‌ها و کامنت‌های وبلاگ خودم و پست‌ها و کامنت‌های عمومی وبلاگ‌های دیگران هستم.

سپاس از دعوتتون. فعلا جوهر خودکارم تموم شده. ایشالا یه وقت دیگه :))
پاسخ:
عه می‌شه با کنترل اس؟ نمی‌دونستم. مرسی. :)
آره؛ جست‌وجو هم امکان خوبی می‌تونه باشه.

ان‌شاءالله :)
۲۰ خرداد ۹۸ ، ۰۰:۰۸ بهارنارنج :)
نمیدونم چرا ولی یجوری بیانیا ساکتن که حس بدی به ادم میده،حس ادمای توی فیلم میز رانر دارم منتهی با این تفاوت که انگار یهو از میز یا شبکه بلاگر بودن خارج میشیم و میبینیم خیلی وقته اونا رفتن
پاسخ:
از حس هم فراتره حتی. نزدیک به یقینه دیگه. :دی :|
کنترل اس توی پنل مدیریت نه ها، تو همین صفحهٔ وبلاگ
تعداد مطالب صفحه اول رو هم می‌ذارم ۲۰۰ که بیشترین مقدار پست ذخیره بشه
پاسخ:
آهان. از اون نظر. گرفتم.
بیان خوبه همش
منتها خدماتش می تونه بیشتر کنه
پاسخ:
بله، موافقم.
متشکرم از شما که دعوت کردید از من
و پوزش که دیر رسیدم و نشد بنویسم.
خدا رو شکر جلسه‌ای که دوستان با آقای قدیری داشتند انگار خوب بوده و امیدواریم هرچه زودتر نتایج عملی اون رو ببینیم.
درخواست اپلیکیشن رو در اغلب پست‌های کسانی که توی این پویش شرکت کردند دیدم امیدوارم با اولویت بررسی بشه.
پاسخ:
خواهش می‌کنم. ایرادی نداره. :)
این جلسه‌ای که برگزار شد خیلی امیدوارکننده بود؛ ایشالا نتایجش هم شیرین‌تر کنه کام وبلاگ‌نویسا رو. :)

نگارش دیدگاه

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی