palindrome syndrome*

پنجشنبه, ۱۵ اسفند ۱۳۹۸، ۰۹:۲۵ ب.ظ

همون‌طور که حتماً تا امروز تجربه کردین، بعضی وقتا بعضی از پاراگراف‌ها توی وبلاگای بیان از آخر به اول نمایش داده می‌شه و باید صفحه رو ریفرش کرد تا درست بشه. کسی می‌دونه چرا؟


* به کلمات یا اعدادی که از هر دو طرف یه‌جور خونده بشن می‌گن پالیندروم. فارسی‌ش می‌شه «واروخوانه». مثل: گرگ، درد، داماد، دود و ... . الان توی بیان با این مشکلی که به‌وجود اومده فقط می‌تونیم پالیندروم بنویسیم تا مطمئن باشیم مخاطب تحت هر شرایطی می‌تونه متن رو درست بخونه. برای همین، اسم این مشکل بیان رو گذاشتم «سندروم پالیندروم». :دی


+ بعداًنوشت: اینم الان یادم اومد گفتم اضافه کنم: توی قرآن یه آیه هست (سوره‌ی یس آیه‌ی ۴۰) که می‌گه: کُلٌّ فِی فَلَکٍ یَسْبَحُونَ. یعنی «تمام آنها (ستارگان و سیارات) در فلک (مداری معین) شناورند.»؛ که اگر دقت کنین اون بخش اولش یعنی «کُلٌّ فِی فَلَکٍ» یه ترکیب واروخوانه هست و با توجه به فعل بعدش (یسبحون = شناور هستند) شبیه یه صنعت ادبی جالبه. :)

موافقین ۱۰ مخالفین ۰ ۹۸/۱۲/۱۵
دکتر سین

آقا من همش فکر میکردم مشکل از مرورگرمه...

چه اسم باحالی براش انتخاب کردین

 

+بیان با مخاطبان جلسه گذاشت و قرار بود امکانات جدید بذاره اما کم کم دارن امکانات خودش هم دچار اختلال میشند...

پاسخ:
پس از بررسی‌های انجام‌شده، معلومم شد که انگار مشکل از همون مرورگر هست؛ چون توی بلاگفا هم سندروم رو مشاهده کردیم.

+ حالا مشکل از بیان نیست؛ ولی خب امکانات بیان هم خیلی جای پیشرفت داره هنوز...

فکر می‌کردم فقط مشکل منه این پالیندروم بیان :))

جالب بود اسمشو نمی‌دونستم.

پاسخ:
نه؛ خیلی جاها مشاهده شده این ایراد. همه‌جاییه.

به‌جای فکر میکردم باید بگم که اکثرمون فکر میکردیم مشکل از مرورگر خودمونه :دی 

اون آیه‌ی قرآن هم چقده خوب بود :) 

پاسخ:
گویا بنده توی استنتاج کمی اشتباه کردم و این مشکل در سایر سایت‌ها هم وجود داره و یحتمل مشکل از همون مرورگره.
آره؛ منم اولین باری که این نکته رو دربارۀ این آیه شنیدم، برام خیلی جالب بود. :)
۱۶ اسفند ۹۸ ، ۰۵:۲۶ دُردانه ‌‌

منم فکر می‌کردم‌ مشکل از منه :))

کل فی فلک رو نمی‌دونستم. خیلی جالب بود!!!

بیان چند ماهه مالکیت معنوی و آمارشم کار نمی‌کنه.

پاسخ:
نه؛ گویا یه مشکل عامه.
مالکیت معنوی و آمار رو چک نکرده‌م. مشکل داره؟
۱۷ اسفند ۹۸ ، ۰۹:۵۴ قاسم صفایی نژاد

من فکر کردم مشکل قالب جدیدمه! ممنون که گفتید

پاسخ:
نه مشکل از قالب شما نیست. بقیۀ وبلاگا هم همین مشکلو دارن.
۱۷ اسفند ۹۸ ، ۱۰:۴۰ همطاف یلنیـــز

سلام سلام

من در بلاگفا هم چنین مشکلی رو دارم ها

حالا یا ویروس پالیندروم از بیان رفته بلاگفا یا از بلاگفا رسیده بیان یا چی؟

نکند همطاف! ویروس بیار و ببر بین این دو بوده!!

.

به هرحال جای شکرش باقیست در هر دو جا -بیان و بلاگفا- این سندروم با رفرش اصلاح می شود. سرتان سلامت

پاسخ:
سلام
آره. چند روز بعد از ارسال پست متوجه شدم که توی بلاگفا هم همین مسأله وجود داره. حالا این‌که ناقل کیه و اگه پیداش کنن، مجازاتش چیه، نمی‌دونم. :دی

چرا دیگه

بیان خیلی از امکانات خودش هم کار نمیکنه

قسمت های مختلف آمار باز نمیشن مثلا

مالکیت معنوی هم همینطور

بیان باکس هم هر وقت دلش خواست باز میشه!

پاسخ:
منظورم اینه که مشکل برعکس شدن متن فارسی مربوط به بیان نیست؛ وگرنه که بله، بیان خیلی ضعیف شده محیطش. کم‌کم داریم به لحظات ملکوتی مهاجرت دسته‌جمعی از بیان نزدیک می‌شیم!

نگارش دیدگاه

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی