میانه

دوشنبه, ۵ اسفند ۱۳۹۸، ۱۲:۵۳ ق.ظ

عارضم که بنده اخیراً دارم از نظر سیاسی به یه جمع‌بندی نسبت به آدمای اطرافم می‌رسم. به نظر می‌رسه آدما کلاً دو دسته‌ان. یا شایدم «کلاً نه؛ عمدتاً» دو دسته‌ان.

دسته‌ی اول اونایی هستن که غیرطبیعی خوشحال و خوش‌بین و راضی‌ان از اوضاع مملکت؛ و دسته‌ی دوم اونایی که غیرطبیعی ناراحت و بدبین و ناراضی‌ان.

دسته‌ی اول یه حالت سِر بودن و بی‌حسی نسبت به اتفاقات و حوادث دارن و در هر شرایطی می‌گن که اوضاع داره به‌صورت طبیعی پیش می‌ره و آینده روشنه.

دسته‌ی دوم یه حالت غرغرو و نق‌نقویی دارن که آینده رو سیاه و تباه و بدون کوچک‌ترین نقطه‌ی روشنی می‌دونن و معتقدن که با مغز داریم به قهقرا می‌ریم.

دسته‌ی اول، دسته‌ی دوم رو آدمایی منحط و فریب‌خورده و وطن‌فروش؛ و دسته‌ی دوم، دسته‌ی اول رو ترسو و بی‌اراده و پپه می‌دونن.

و من این وسط وقتی به هر دو سمت نگاه می‌کنم، می‌بینم که هر دو گروه چشمشونو رو بخشی از واقعیت عمداً  دارن می‌بندن.


حالا چرا این قضیه برای منی که اصلاً از سیاست خوشم نمیاد و ازش دوری می‌کنم همیشه، تا این اندازه مهم شده؟

چون این روزا، بیست‌وچهار ساعتِ هر روزِ من به سه بخش تقسیم می‌شه. هشت ساعت خواب (!)، هشت ساعت در محیط کار با آدمای دسته‌ی دوم و هشت ساعت در خونه با آدمای دسته‌ی اول.

عقاید همکارامو تو خونه که بازگو می‌کنم، اعضای خونه نچ‌نچ می‌کنن و منو انسانی از دست رفته می‌دونن و از اون ور، حرفای خونه رو که سر کار می‌گم، همه منو ترسو می‌بینن. در حالی‌که من نه قائل به نظر دسته‌ی اولم و نه دوم. فقط سعی می‌کنم اون بخشی از حرفای دسته‌ی مقابل رو که فکر می‌کنم منطقیه، به گوش دسته‌ی دیگه برسونم و نظرشونو بدونم. اما معمولاً واکنشا احساسی و به‌دور از انصافه. تا جایی‌که به این نتیجه رسیدم که بی‌خیال موضوع بشم و بذارم هر کسی عقیده‌ی خودشو داشته باشه. نیازی نیست بخوام متوجهشون کنم که کجای داستانو به نظر من دارن نادیده می‌گیرن. بذارم هر کسی تو محدوده‌ی امن فکری خودش بمونه. این‌جوری اوضاع - حتی اگه منصفانه و درست نباشه - حداقل مسالمت‌آمیز و آروم هست...


+ و فکر می‌کنم این تقسیم‌بندی به تمام افراد جامعه هم قابل‌تعمیم باشه. :تفکر

موافقین ۱۵ مخالفین ۱ ۹۸/۱۲/۰۵
دکتر سین

فکر میکنم من جزو آدمای دسته اولم

بنظر بی تفاوت شدم و پوست کلفت تر فرض می کنم (هم خودمو و هم اطرافیانمو)

به آینده هم؟؟ امیدوارم 

 

و اینکه حسن ظن داشته باشیم به همه چی

 

دستاتونم مداااام با آب و صابون، نبود با ژل ضدعفونی، بشویید. :/

پاسخ:
حسن ظن و امید خوبه؛ اما تا جایی که احساس نکنی دارن از اعتمادت سوءاستفاده می‌کنن...

بله، بشوییم.
۰۵ اسفند ۹۸ ، ۰۸:۴۳ منتظر اتفاقات خوب (حورا)

واقعا نمیدونم چرا قبل از باز کردن پست فکر کردم منظورتون از عنوان اسم شهری در استان آذربایجان شرقی هست:|

 

پاسخ:
من خودم موقع نوشتن پست فکر کردم دارم درباره‌ی پاره‌خطی می‌نویسم که یک رأس مثلثو به وسط ضلع مقابل وصل می‌کنه! :دی

اگه همه مردم میدونستن سیاست بازی کثیف سیاست مداراس انقد حرص نمیخوردن واسش

نمیگم بیخیالی خوبه اتفاقا بده عادت کردن به یه اشتباه و به هر اتفاقی که برامون میفته خیلی بده

ولی از طرفی هم اینکه همش ناله کنیم در حالی که میدونیم نمیتونیم کاری بکنیم فقط اعصاب خوردیه

پاسخ:
آره؛ موافقم. سیاست حیله‌ایه که آدمایی که هیچ تخصص مهمی ندارن برای حکم‌رانی به افرادی که تخصص‌های مهمی دارن، سوار می‌کنن...
۰۵ اسفند ۹۸ ، ۱۳:۲۶ محمد لطیفی

دقیقا منم همین مشکلات رو دارم

پاسخ:
خیلی اوضاع ناجوریه. نه؟
۰۵ اسفند ۹۸ ، ۱۴:۲۷ פـریـر بانو

من یه جایی بین این دو دسته‌ام و دقیقا به نتیجهٔ شما رسیدم. نباید بحث کرد با این دو گروه. واقعا به هیچ‌جا نمی‌رسه... درنهایت هم ما رو آدم بی‌خردی می‌دونن! :))

البته من هم چندان اهل بحث در مورد سیاست نیستم. کثیف‌تر و پیچیده‌تر از این حرف‌هاست که همه‌چیش روشن باشه و قابل بحث...

پاسخ:
کاملاً موافقم باهات.

پس اینجوری میشه سه دسته

دسته اول

دسته دوم

دسته دکتر سین

پاسخ:
از بچگی دوست داشتم سرگروه باشم! :دی

منم تو دسته‌ی شمام!

همیشه فکر می‌کنم که قابلیت فحش خوردن از هر دو دسته‌ای که گفتید رو دارم :))

پاسخ:
چند نفر دیگه هم اعلام کنن تو گروه منن، کودتا می‌کنیم حکومتو دست می‌گیریم. :دی
۰۶ اسفند ۹۸ ، ۰۷:۴۵ رحیم فلاحتی

گاهی سعی می کنم بیام تو دسته ی دکتر سین . ولی بیشتر از اوضاع نگرانم و فکر می کنم همه چیز در حال نابودیه .

پاسخ:
یه جورایی حق داری. حجم اخبار ناراحت‌کننده خیلی خیلی زیاده واقعاً.

من در غالب موارد خوش بینم :)) ولی الزاما نمیشه گفت جزو دسته اولم اماااااااااا از دسته دوم بشدت بدم میاد و رو اعصابم هستن چون کلا از آدم ناامید بدم میاد :))

پاسخ:
درسته که ناامیدی زیادشم خوب نیست. اما تا حدی هم ناشی از واقعیته دیگه.
در هر صورت، بازم می‌گم، هر دو دسته به نظرم نگاهشون کامل و درست نیست.

نگارش دیدگاه

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی