یک سؤال بلاگرانهٔ بلاگفاطور

چهارشنبه, ۱۴ فروردين ۱۳۹۸، ۱۱:۳۳ ق.ظ

دیشب مسعود - که هنوز به بلاگفا وفادار مونده - یه مسأله‌ای رو باهام مطرح کرد که بعد از کلی تلاش و آزمون و خطا و بعد از مقادیر متنابهی تبادل نظر با دو نفر دیگه از دوستام، بازم نتونستم حلش کنم. داستان از این قراره که قصد داریم روی یه وبلاگ (از سرویس بلاگفا) آهنگ پس‌زمینه بذاریم. کاری که به نظر به سادگی آب خوردن میاد. خب طبیعتاً دستورالعمل کار با یه سرچ ساده پیدا می‌شه. مشکل ما هم توی کدنویسی و درج کد نیست.

مشکل اینجاست که آهنگی که می‌ذاریم، با این‌که به‌درستی به صفحه اضافه می‌شه، اما پخش نمی‌شه. به عبارت دقیق‌تر، با دوتا گوشی و چهارتا کامپیوتر تست کردیم و فقط توی یه گوشی و یه کامپیوتر موفق شدیم بشنویم آهنگو.

ما این کار رو توی سه‌تا وبلاگ انجام دادیم. لینکاشونو این پایین می‌ذارم، لطف کنین (هم با لپ‌تاپ/کامپیوتر و هم با موبایل/تبلت - که سیستم عاملای متفاوتی دارن) برین ببینین که آهنگ، برای شما پخش می‌شه یا نه.

بعد، اگر می‌دونین که علت پخش نشدن آهنگ چیه و چه‌طور می‌شه حلش کرد، ممنون می‌شم بهمون بگین. :)


تست ۱: وبلاگ مسعود

تست ۲: وبلاگ سابق شباهنگ

تست ۳: یه وبلاگ موقت که برای تست همین مشکل ایجاد شده


+ خارج از دستور: دیشب که به بهونهٔ این مسأله، برگشتم به پنل مدیریت بلاگفا، خاطرات سالای دور وبلاگ‌نویسی برام زنده شد. یادش به‌خیر. کاش هیچ‌وقت اون حادثه برای بلاگفا اتفاق نیفتاده بود...

موافقین ۵ مخالفین ۱ ۹۸/۰۱/۱۴
دکتر سین
سلام
من با با موبایل هر سه‌تا رو چک‌ کردم هیچ‌کدوم پخش نمی‌شد!

یادمه قبلا وبلاگم تو بلاگفا اهنگ داشت ولی متاسفانه الان بعد از سال‌ها دیگه یادم نیست چطوری بود:)
پاسخ:
سلام
ممنون که تست کردین
خیلی عجیبه. انگار فقط یه جا کار می‌کنه و بقیه جاها کار نمی‌کنه
احیانا مشکل از فرمت خود آهنگ نیست؟ 
چون بعضی از فرمت‌ها برای خیلی از گوشی‌ها و سیستم‌ها پخش نمی‌شه. 
پاسخ:
ام‌پی‌تری هستن دیگه.
اونی که تو وبلاگ تورنادو بود پخش میشه برام. هم با گوشی هم با لپ‌تاپ (ویندوز 8)
اما آهنگ دو وبلاگ دیگر نه با گوشی پخش میشه نه با لپ‌تاپ
+ تفاوت این سه وبلاگ در قالبشونه و شاید تفاوت در اون جایی هست که کد رو اونجا می‌ذارید.
+ کدها یکسانه برای هر سه وبلاگ، درسته؟ چرا به سه شکل متفاوت می‌بینم شکل آهنگ رو تو ستون سمت چپ هر سه؟
+ من کد پایین رو گذاشتم تو قسمت تنظیمات، کدها و جاوا اسکریپت‌ها:


<!-- Begin ParsTools.com Mp3 Player Code --><audio controls src='http://s7.picofile.com/d/8235340576/21e89158-9f8d-4892-8e0d-a4420539f70e/Yann_Tiersen_I_Saw_Daddy_Today.mp3' autoplay loop volume='100'>Your browser does not support the audio element.</audio><a href='http://parstools.com' title='پارس تولز ابزار وب' rel="nofollow" >پارس تولز ابزار وب</a><!-- End ParsTools.com Mp3 Player Code -->
پاسخ:
کدها رو توی بخش کدها و جاوااسکریپت‌ها می‌ذارم. درست طبق دستورالعمل خود بلاگفا.
دوتا کده که من توی وبلاگِ تست، هر دو رو تست کردم و هر دو نشد.
۱۴ فروردين ۹۸ ، ۱۲:۴۱ حـ . آرمان (استاد بزرگ)
سلام
هر سه تا وبلاگ رو با رایانه و تبلت و لپتاپ چک کردم تو هیچکدوم نتونستم آهنگ رو بشنوم ...
اولین مشکلی که به نظرم میرسه اینه که احتمالا مشکل از سرور آپلود هست چون من از روی کد دیدم که روی پیکوفایل آپلود کردین پیشنهاد میدم سرور آپلود رو به یک سرور دیگر (مدیافایر، بیان باکس یا ...) که امکان پخش مستقیم داشته باشند تغییر بدید

یا اگر مشکلی در آپلود نبود برای پخش اتوماتیک در کد پخش فایل autostart="true" رو وارد کنید 
پاسخ:
سلام
توی مدیافایر نتونستم آپلود کنم. اما با بیان‌باکس تست کردم، بلاگفا خطا داد. فکر کنم مربوط می‌شه به همون اختلافی که بیان و بلاگفا با هم دارن...
اتواستارت توی کدهام همیشه ترو بود، اما بازم نشد.
۱۴ فروردين ۹۸ ، ۱۲:۴۶ منتظر اتفاقات خوب (حورا)
من با گوشی چک کردم هیچ کدوم رو نشنیدم!
پاسخ:
ممنون که چک کردین.
کامنت بی‌ربط به پست، خارج از دستور:

نمی‌دونم چه رازی، چه سرّی، چه طلسمی، چه حسی و چه جادویی تو این بلاگفا هست که هر بار اتفاقی گذرم به نوشته‌های سابقم می‌افته چند دقیقه‌ای محو اون گذشته‌ها میشم و انگار یکی دستمو می‌گیره و پرتم می‌کنه تو مختصات زمانی و مکانی‌ اونجا. حس عجیبیه که نمیشه توصیفش کرد.
پاسخ:
برای من به‌شخصه چون اولین روزای بلاگریم اونجا گذشت، حس نوستالژی قوی‌ای برام داره...

با گوشی و کامپیوتر چک کردم، آهنگ تو هیچ کدوم پخش نشد.

 

بلاگفای خاطره انگیز، خیلی بهش مدیونیم، اونم خیلی بهمون مدیونه به خاطر چند سال خاطره ای که بلعید و هیچ وقت پسش نداد:(

 

پاسخ:
ممنون که چک کردین.

به نکتهٔ خیلی ظریفی اشاره کردین. حس همه‌مون همینه.
من از چند نفر از دوستانم هم خواستم چک کنن
الهام:
من با لپ‌تاپم (سیستم عاملش ویندوز 10 هست) هر سه وبلاگ رو چک کردم و نشنیدم.
پاسخ:
فکر کنم این سرویس فقط تو خونهٔ شما کار می‌کنه! :دی
الان اینکه آهنگ‌ها برای شماها پخش نمیشه یه مسأله است،
اینکه چرا برای من و فقط هم برای من (هم گوشی و هم‌ لپ‌تاپم) پخش میشه یه مسأله است،
اینکه چرا از این سه تا وبلاگ فقط وبلاگ خودم آهنگش برام پخش میشه یه مسأله :|
پاسخ:
الحق که خیلی پیچیده‌ست! :|
آقا این ول‌کن من اتصالی کرده تا نفهمم چرا، ول نمی‌کنم.
کد رو تو یه وبلاگ بلاگفای دیگه که قالبش فرق داشت تست کردم پخش نشد برام. نتیجه اینکه وبلاگ تورنادو تو قالبش چیزی داره که اونای دیگه ندارن. نمی‌دونم چی. 
حالا اینکه چرا شما آهنگی که تو وبلاگ تورنادو هست رو نمی‌شنوید و من می‌شنوم هم پاسخش اینه که سیستم‌های من (هم گوشیم هم لپ‌تاپم) چیزی داره که شماها ندارین.
بازم نمی‌دونم چی.
پاسخ:
منم خیلی تست کردم حالتای مختلفو.
فکر نکنم برای قالب تورنادو باشه. به همون دلیلی که خط بعدش خودتون توضیح دادین...
با گوشی مامانم چک کردم
دقیقاً مثل نتیجهٔ خودم بود نتیجهٔ بررسی
آهنگ وبلاگ مسعود و وبلاگ تست براش پخش نشد و آهنگ وبلاگ سابقم پخش شد براش!!!
پاسخ:
این «موفقیت» فقط موقعیتو پیچیده‌تر می‌کنه!! :| :دی
مطمئن نیستماااااا ولی چون من عاشق فایرفاکسمم همه این ابزارکاشو دارم :دی
فقط با همون پخش شد :) بعد میگم شاید فرمت پلیری که گذاشتین و نه آهنگ از ایناست که یه ابزارک میخواد مثل یه پلیر درون مرورگری :) من زیاد از این چیزا سر در نمیارم ولی خب اینو میدونم فایرفاکسم اصلا زیر بار نمیره چیزی براش پخش نشه وقتی یه چیزی رو نمیتونه پخش کنه بشمر سه میگه برو فلان رو دانلود کن برام :)) بعدش هم اوکی میشه :دی خلاصه که پلیر رو عوض کنید نازش بالاست :/
پاسخ:
مشکل از اون نبود. از سرویس آپلود بود. عوضش کردم درست شد. :)
اهنگه مشکل داره  
با یه ابزار دیگه اهنگ بزارید 
هر سه تا رو نمیشه شنید 
اونی که میشنوه خودش اهنگ رو گذاشته که میشنوه:)
از یه ابزار معتبر اهنگ انتخاب کنید بزارید 
پاسخ:
با راهنمایی دوستان، سرویس آپلود رو تغییر دادیم درست شد. :)
خب حدس من اینه که مشکل بلاگفا با پارس‌تولز باشه. اول بیایم از یه کد استفاده کنیم که مال سایت دیگه‌ای نباشه. مثلا این کد:

به جای نوشته MUSIC LINK لینک آهنگتون رو بذارید.

+ به احتمال زیاد مشکل از لینک آهنگه. آهنگ باید لینک مستقیم باشه لینکی که شما گذاشتید مستقیم نیست. این لینک رو جایگزینش کنید مشکل حل میشه حتما:
http://8upload.ir/uploads/f658643852.mp3
پاسخ:
ممنون از راهنماییتون. درست شد. :)
مشکل از پارس‌تولز نیست. از سرویس آپلوده.
منم الان هر سه رو می‌شنوم
در واقع اون دوتایی که نمی‌شنیدم هم می‌شنوم :|
پاسخ:
الان فکر کنم همه اون دوتا که نمی‌شنیدین رو می‌شنون، تورنادو رو نمی‌شنون. :تفکر
من دیدم مسعود زده مشکل...کلی گشتم وبلاگ شمارو پیدا کردم تا ببینم مشکلش چیه...چه مشکلی هم هست واقعا... |: 
آهنگها پخش میشه... :)

پاسخ:
مشکلای فنی ما بلاگرا در همین حده واقعاً... :دی
آره، درست شد دیگه. :)
هیچ‌کودوم پخش نشد متأسفانه.
راستی سلام. عیدتون با تأخیر مبارک. :))
پاسخ:
پلی کردی که پخش بشه یا نشه؟
سلام. عید شمام مبارک. :)
۱۵ فروردين ۹۸ ، ۰۸:۳۵ مصطفی فتاحی اردکانی
در مورد وبلاگ های غیر تورنادویی، دانلود باکس باز شد. و برای تورنادو فقط پلیر رو نشون داده ولی صدای ازش خارج نمیشه
پاسخ:
ممنون که تست کردی :)
من تو راه رفتن به سمت چک کردن بودم که اعلام کردین اکی شده {ایکون ادم در حال خجالت و اینا.. اون ادمکِ هست دستاش رو چشماش هستا...همون :)) }
پاسخ:
دوستان مرحمت کردن راه‌حلو گفتن. تشکر :)
الان که با لپ‌تاپم دو تا وبلاگ شما رو چک می‌کنم، به جای پخش آهنگ لینک دانلود میاد فقط. پخش نمیشه. آهنگ وبلاگ خودم هم دیگه پخش نمیشه برام :|
خواستم اطلاع بدم فقط.
پاسخ:
:تعجب
چرا این قضیه این‌قدر پیچ می‌خوره؟
توی چند روز اخیر، ویندوز عوض نکردین؟ یا نرم‌افزاری رو پاک نکردین؟
هیییییچ تغییری!
حتی آی‌پی‌م هم همونه
و جالبه الان که با گوشی‌ام هم نمی‌شنوم هیچ کدوم از این سه تا رو :|
پاسخ:
به حق چیزای ندیده!
زبانم قاصره. نمی‌دونم مشکل کجاست. :/
از اون روشی که گفته بودم بالاتر استفاده کنید شاید مشکل حل شد
پاسخ:
مشکل حل شده. ممنون :)

سلام 

ببخشید من یه مشکلی داشتم که بی ربط به این پستتون نیست ، وقتی اینو دیدم گفتم از شما بپرسم شاید بتونین کمکم کنین

من تو وبلاگم آهنگ میذارم ولی با هر کدی ک امتحان میکنم اهنگ پخش نمیشه!

میشه کمکم کنین؟ اگر امکانش هست تو وبلاگم میشه جواب بدین؟ واقعا ممنونم

پاسخ:
سلام.
من خیلی تخصص ندارم تو این زمینه. فقط یادمه که وقتی آهنگ پخش نشد، سرویس آپلود رو عوض کردیم. آهنگ رو جای دیگه آپلود کنین و دوباره تست کنین، شاید فرجی بشه.

سلام من کد پخش خودکار آهنگ قرار میدم توی وبلاگم اما خودکار پخش نمیشه

هر کدی زدم پخش نشد خودش وبلاگم بلاگفا هست مشکل چیه

پاسخ:
والا ما هم دقیق نفهمیدیم چی شد. فهمیدین به ما هم بگین.

سلام ، من الان دقیقا همین مشکل شما رو دارم یه وبلاگ برا کار مدرسه ساختم موزیک میزارم پخش نمیشه ، اولین بارم هست بلاگ درست میکنم و خیلی بلد نیستم 

میشه بفرمایید دقیقا از چه سیستم اپلودی استفاده کردید مشکل برطرف شد ؟ میشه یه سایت آپلود فایل صوتی رایگان معرفی کنید ؟ 

نگارش دیدگاه

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی