استخدامی

جمعه, ۱۷ اسفند ۱۳۹۷، ۰۱:۴۳ ب.ظ

یک. توی دفترچه‌های ثبت‌نام آزمون استخدامی امروز، چهارتا (شایدم شیش‌تا (؟) ) ردیف شغلی بیشتر برای شهر من اعلام نشده بود. صبح - که خواب موندم و ساعت ۹ رسیدم دانشگاه (حوزه‌ی برگزاری آزمون استخدامی) - دیدم که مسافتی بیش‌تر از یک کیلومتر، دو طرف خیابون جلوی دانشگاه ماشین پارک شده بود. این یعنی اگه طول هر ماشیو با فضای عقب و جلوش توی پارک ۵ متر در نظر بگیریم، با یه حساب سر انگشتی حدود چهارصدتا آدم فقط با ماشین شخصی اومده بودن برای آزمون. و تازه اینا ماشینایی بودن که بیرون دانشگاه پارک کرده بودن. توی دانشگاه هم کلی ماشین بود. میانگین بگیریم، پونصد تقسیم بر پنج: به عبارتی می‌کنه... بله! حدوداً صدبرابر ظرفیت استخدامی دولتی، متقاضی وجود داشت!

فاصلهٔ ماشین تا در ورودی جلسه به این نسبت رسیدم. درست حساب کردم؟! منطقیه؟!! :|

دو. سؤالای عمومی رو خیلی خوب زدم. ولی دفترچه‌ی تخصصی رو کاملاً قهوه‌ای کردم. کاملاً که می‌گم یعنی کاملنا! پاسخ‌نامه این آخرا قشنگ بو می‌داد!! این وسط بغل دستیمم گیر داده بود که غلظت خون چند برابر آبه! هر چی می‌گم اینو نمی‌دونم، نزدم، تو کتش نمی‌رفت! :|

حالا یکی نیست بگه چرا یه نفر که قراره کارمند دولت بشه باید بدونه که غلظت خون چند برابر آبه، یا این‌که بلندترین گنبد جهان کدومه یا ... نمی‌دونم!

سه. یه سؤال بود تو قسمت هوش که هر چی فکر کردم به جواب نرسیدم. گفته بود عدد بعدی این دنباله چنده؟

۱ - ۷ - ۱۹ - ۶۱ - ؟

گزینه‌هاش هم اینا بود: ۶۷، ۱۰۳، ۱۸۷، ۲۴۷

من فقط تونستم کشف کنم که همهٔ جمله‌های این دنباله به‌صورت 6k+1 هستن و k هم از چپ به راست هست:

۰ - ۱ - ۳ - ۱۰

گزینه‌ها هم همه همون فرم 6k+1 رو دارن. مقدار k برای گزینه‌ها هست: ۱۱، ۱۷، ۳۱، ۴۱. هر چی فکر کردم نفهمیدم کدوم یکی از این چارتا جوابه. اما دلم نیومد نزنم این سؤالو، با این‌که نمره منفی داشت!! من گزینهٔ ۳ رو زدم: ۱۸۷. شما جوابو می‌دونین؟

چهار. سؤالای معارفش رو هم که طوری نوشته بودن که آدم اول باید می‌شِست الگوریتمشو کشف می‌کرد، رمزگشایی می‌کرد متن رو. بعد ترجمه‌ش می‌کرد به زبان آدمیزاد، بعد اگه وقتی می‌موند بهش فکر می‌کرد ببینه بلده یا نه. حس خوندن متون کهن و ثقیل حوزه به آدم دست می‌داد. فکر می‌کنن اگه جوری حرف بزنن که هیشکی نفهمه چی می‌گن، خیلی باسوادن! والاع! :|

- همین دیگه...! بازم حرف هست، ولی حسش نیست! :دی

موافقین ۸ مخالفین ۰ ۹۷/۱۲/۱۷
دکتر سین
۱۷ اسفند ۹۷ ، ۱۴:۰۲ علیـــــ ََ
در اون جایی رو که سوالای ازمون استخدامیش در مورد غلظت خون و برج های بلند جهانه رو باید گِل گرفت :/


پاسخ:
واقعاً به کجا داریم می‌ریم ما؟!
منم امروز امتحان زبان داشتم
msrt
نمی‌دونم چقدر شکلاتیش کردم
یه دختره پیشم بود؛ ازم پرسید لیسینینگ‌ها رو چی کار می‌کنی؟
گفتم خب ینی چی؟ می‌زنم دیگه. چی کارش باید بکنم؟
گفت گوش می‌دی می‌زنی؟
گفتم اگه گوش ندم می‌تونم بزنم؟ :|
پاسخ:
ایشالا که نتیجه‌ش مطلوب باشه. :)
واقعاً چی کارش باید می‌کرد پس؟ :دی
آهان! منظورت این بود که چه‌جوری به این درجه از تسلط رسیدی که می‌تونی گوش بدی و متوجه بشی آیا؟! :تفکر
با ارزوی موفقیت برای شما :) 
منم همین مسیرو پیاده رفتم و برگشتم واقعا راه خستم کردم .
سوالات عمومی بسیار سطحی بودن :/ 
و تخصصی هم که اصلا متناسب با خوندن من نبود من خیلی تخصصی خونده بودم :)))) ولی سوالات همه تعریفی بود 
خدا کنه بار اخرمون باشه واسه شرکت در ازمون 
پاسخ:
همچنین. ممنونم. :)
آره. بعضی عمومیاش غیرطبیعی ساده بود.
ایشالا همه جویاهای کار برن سر کار. :)
راجع به این سؤاله کلی فکر کردم. بعد تو گوگل نوشتم:
what is the next number in this seri 1,7,19,61,? 
همهٔ نتیجه‌ها یه ۳۷ قبل ۶۱ داشت. گذاشتم تو " " سؤالمو
اینو آورد:
https://answers.yahoo.com/question/index?qid=20130207065158AAubFJ5
یکی گفته بود:
I believe the nth term of that sequence is: 
4n^3 - 21n^2 + 41n - 23 
Therefore, term number 5 is: 157 / 1 = 157

قیافه‌م تا یه ربع این‌جوری بود 😐
پاسخ:
من خودم به این موضوع پی برده بودم سر جلسه. البته نه با همچین فرمول خفنی!
اگر ۳۷ (37=6*6+1) رو به دنباله اضافه کنیم، ترتیب kها می‌شه: ۰، ۱، ۳، ۶، ۱۰
به این اعداد می‌گن اعداد مثلثی.
http://daneshnameh.roshd.ir/mavara/mavara-index.php?page=%D8%A7%D8%B9%D8%AF%D8%A7%D8%AF+%D9%85%D8%AB%D9%84%D8%AB%DB%8C&SSOReturnPage=Check&Rand=0
بنابراین عدد بعدی می‌شه 6*15+1 که می‌شه ۹۱. ولی فکر نکنم منظورش این باشه. چون توی گزینه‌ها ۹۱ نداشت.
یعنی ماها تا روز مرگمون هم باید آزمون بدیم، حالا یا آزمون‌های الهیه یا غیر الهی، تازه اون دنیا هم به نظرم در بهشت و جهنم یه آزمون کتبی ازمون میگیرن دور هم خوش باشیم:|

جدیدا هر چی سئوال دینیه سخت شده، چرا واقعا؟!
پاسخ:
آزمون الهی که خوبه. تهش آدم می‌دونه حساب کتاب وجود داره. اما این آزمونا خیلی بی‌قاعده و بی‌تناسبن.

چرا حقیقتاً؟! :یأس_فلسفی
 بخش شنیداری رو اغلب کسی جواب نمیده. ینی کسی گوش نمیده که جواب بده. و روش پاسخگویی افراد بدین صورته که مثلا ده تای اول رو A می‌زدن، ده تای بعدی B و ده تای بعدی C و... یا به ترتیب A, B, C, D, A, B, C, D,... 
لابد می‌خواست بدونه متد من چیه :|
پاسخ:
تف تو ریا! من جواب دادم! ۲۰ تا از ۳۰تا رو درست زدم! :دی
۱۷ اسفند ۹۷ ، ۲۱:۴۰ احمدرضا ‌‌
دنباله به این صورته:
جمله اول: 1
جمله دوم: (1*1)+6
جمله سوم: (2*7)+5
جمله چهارم: (3*19)+4
جمله پنجم: (4*61)+3 =247
:))

پاسخ:
هان؟! O_o
۱۸ اسفند ۹۷ ، ۱۰:۰۶ مصطفی فتاحی اردکانی
من هنوز غرق در اون دنباله ام
پاسخ:
چه‌قدر تلفات داد این دنباله! :دی
من الان به هوش آقای احمدرضا غبطه می‌خورم :(
احسنت!

برم جوابو به گوش خیل عظیمی از دانشجویان شریفِ شریف برسونم :)) از دیروز ذهنشونو درگیر کردم :دی
یه دانشگاه بسیج شده بود اینو حل کنه و حل نمیشد :(
پاسخ:
یعنی الان فهمیدی چی شد؟! 
آهان! الان فهمیدم. بازگشتیه! چه جالب! 
پاسخ:
جداً تشویق داره. احسنت :))
از اون دنباله‌های بازگشتیه که با ۱ شروع میشه. جملهٔ بعدی مساوی با عدد قبلی ضربدر ۱ (این یک ثابت نیست و هر بار یکی بهش اضافه میشه) به علاوه ۶ هست (این شش هم ثابت نیست و برای جملهٔ بعدی به علاوه پنج و برای بعدی چهار و... میشه)
فرمولش میشه
a1=1
a((n))=a((n-1)) * (n-1)(8-n)    n bishtar az 1
اون اِن و اِن منهای یکی که توی دو تا پرانتزه اندیسه

پاسخ:
آره فهمیدم. چالش باحالی بود. :)
من چون اون الگوی 6k+1 رو دیده بودم، مغزم گیر داده بود تبدیلش کنه به تصاعد حسابی یا هندسی. اصن یه لحظه هم به ذهنم نرسید ممکنه بازگشتی باشه. :دی

+ برای نشون دادن اندیس می‌شه از آندرلاین استفاده کرد. توی مث‌تایپ و لاتک و اینا از همین قاعده استفاده می‌شه. یعنی مثلاً
a_{n-1}
همون a با اندیس n-1 ـه.
۱۸ اسفند ۹۷ ، ۱۵:۴۸ احمدرضا ‌‌
@شباهنگ
نه کاری به هوش نداره. من دبیرستانم با دنباله و ... بیشتر سر و کار داشتم ذهنم باهاشون آشناتر هست. چند سال دیگه شاید نتونم حل کنم.
+ ممنون از توضیحات تکمیلی
پاسخ:
شکسته‌نفسی می‌فرمایین! :))
۱۹ اسفند ۹۷ ، ۱۹:۱۴ منتظر اتفاقات خوب (حورا)
از کنکور هم سختتره؟! 
منبع امتحانی معرفی نمیکنن؟ :/
پاسخ:
نه بابا. خیلی ساده‌تره. منبع هم داره. مشکل اصلیش اینه که مباحث بی‌ربط زیاد داره.

استاد قبول شدی؟

 

پاسخ:
really?!

:][: آزمون استخدامی که شرکت کردی چند سال پیش.قبول شدین؟

پاسخ:
نه.

سلام 

من میخواستم فرمول الگوی 1 7 19 37 رو بگم

فورمولش:

 

1+6×(n×(n_1 تقسیم بر 2

 

باید از سمت راست به چپ بخوانید.

موفق باشید👋

 

پاسخ:
سلام
ممنون :)
۲۲ خرداد ۰۰ ، ۱۵:۱۳ آرمین آبسالان

سلام، مورخ 1400/03/20 امتحان استخدامی به صورت قراردادی سازمان نظام مهندسی سمنان هم این سوال رو داده بود. من فکر کردم دوباره داره تکرار میشه یکانش، کاری با دهگان نداریم. یعنی 1 7 9... بخاطر همین 67 رو زدم

:D خیلی باهوشم من ...

:))

پاسخ:
:))
بیش‌تر از باهوش، خوش‌شانسین. :دی

سلام دوستان

من برای آزمون سال ۱۴۰۱ شرکت کردم

منابع رو همینطوری از سایتا گشتم پیدا کردم

خواستم بدونم منابع مشخصی نداره؟

از انقلاب چیزی نمیشه خرید؟

نگارش دیدگاه

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی