پیرمون کردین...

يكشنبه, ۳ تیر ۱۳۹۷، ۰۷:۱۷ ب.ظ

من به‌عنوان یه جوون ایرانی، معترضم به وضع اقتصاد و معیشتم. من به‌عنوان یه ایرانیِ تحصیل‌کردهٔ در آستانهٔ سی‌سالگی از وضع اسف‌بار بی‌کاری به‌شدت ناراضی‌ام. من نمی‌تونم برای فقر و بی‌ارزش شدن سرمایهٔ خودم و بقیه فقط جوک درست کنم و بخندم. من تحملم داره تموم می‌شه وقتی می‌بینم ریسک سرمایه‌گذاری و راه انداختن یه کار تولیدی یا اقتصادی کوچیک ان‌قَدَر بالاست؛ درحالی‌که از اون طرف غده‌های سرطانیِ اقتصادی مثل دلالی و واسطه‌گری و نزول‌خواریِ رسمیِ بانکی هر روز و هر ساعت داره بیش‌تر و بیش‌تر خون مردمو توی شیشه می‌کنه. من نمی‌تونم به برنامهٔ کسایی برای آیندهٔ خودم و مملکتم تکیه کنم که به‌جای حل کردن پایه‌ایِ مشکلات، همه‌ش به فکر راه حلای موقتی هستن. من خسته‌ام از مدام تحمیق شدن با حرفای حبابیِ تکراری. من ناراحتم از چهرهٔ کریه فقر که داره ایمان و اخلاق مردمو می‌خوره. من گله دارم. ما گله داریم. ما درد داریم...

خدایا! خودت به دادمون برس...

موافقین ۱۲ مخالفین ۰ ۹۷/۰۴/۰۳
دکتر سین
قبل عید با 5 ملیون میشد ایفونx خرید الان باید سامسنگ سریAخرید
قبل عیذ خونه ای که میواستیم بخریم متری 8 بود الان 17 این ینی چی ؟
قبل عید دلار 4 بود الان9 که همه میگن میخواد به 18 برسه
این ینی چی ؟
چرا داره این طوری میشه ؟
واقعا تو این وضع کسی میتونه تولیدی راه بندازه
بابای من تولید کنندست اشکشو در اوردن هر روز یه بامبول جدید بعد دلال چی راست راست راه میره نه زحمتی نه چیزی سودش ار تولید کننده ی بیچاره بیشتره:/
اه:|
پاسخ:
وقتی می‌گیم بی‌ارزش‌ترین پول دنیا رو داریم، یکی از معنیاش اینه که بی‌ارزش‌ترین افکار و عقاید اقتصادی دارن برای جیب مردم تصمیم می‌گیرن.
بی‌چاره تولیدکننده‌ها! نه‌تنها حمایت نمی‌شن؛ بلکه باید سرمایه و سلامتی و اعصابشون رو هم فدای بی‌لیاقتی و بی‌کفایتی دیگران بکنن... -_-
آخر اگه سر همین یه انقلاب نشد :/
دیروز داشتم با یکی حرف میزدم درباره همین
میگفت ندیده بودم تو انقدر عصبانی باشی همیشه بیخیال بودی
اما واقعا نمیشه دیگه کاری کردن حتی منی که میگفتم باید موند و ایران رو ساخت دارم به این نتیجه میرسم تا وقتی یکسری آقازاده ی منفعت طلب احمق هستن که فقط خودشون رو می بینن هیچ غلطی نمیشه کرد فقط باید فرار کرد حتی شده به بورکینافاسو یا قبایل آدم خوار :/
پاسخ:
الملک یبقی مع الکفر و لا یبقی مع الظلم. این سنت خداست...
منم اتفاقاً همین مدلی بودم. واقعاً آروم و خنثی. اما کار از این حرفا گذشته. کارد به استخون رسیده!‌ :|
هیچی ندارم بگم. هیچی...
خدا خودش رحم کنه. 
چقدر امیدوار بودن سخت شده. 
پاسخ:
امید رو نباید با خوش‌خیالی اشتباه گرفت. نباید بگیم امیدوارم درست بشه. باید بگیم امیدوارانه درستش می‌کنیم...
۰۳ تیر ۹۷ ، ۱۹:۳۶ פـریـر بانو
همین. واقعا همین...
و درد داره...
دیگه به هیچی امید ندارم من...
پاسخ:
حالا ناامیدی مطلق نه؛ ولی می‌فهمم. حال خیلی از ماها همینه! -_-
۰۳ تیر ۹۷ ، ۱۹:۵۰ פـریـر بانو
مطلق مطلق نه.  ولی وقتی نسبت ناامیدی به امید ده به یکه می‌شه گفت خیلی ناامیدم. حال عجیبیه ندونی آینده‌ات چجور می‌گذره... اصلا خوب می‌شه این اوضاع؟ هعی...
پاسخ:
آره. می‌فهمم، می‌فهمم! خدا خودش بخیر بگذرونه! -_-
https://www.aparat.com/v/hXAWz/تیکه_سنگین_جناب_خان_به_وضعیت_اقتصادی
پاسخ:
دیده بودم اینو. دمش گرم که تا این حد متعهده. ولی آدم نمی‌دونه الان بخنده یا گریه کنه!‌ :|
۰۳ تیر ۹۷ ، ۱۹:۵۵ פـریـر بانو
هعی...
در مورد کامنت شباهنگ
همین جناب‌خان رو هم دو روز دیگه ممنوع‌التصویر می‌کنن به خاطر حرف‌هاش! اینقدر خوبن اینقدددددرررر...
پاسخ:
:(
ممنوع‌التصویر کردن هم جزء همون واکنشای مقطعی و منفعلانه‌ایه که دیگه بهش عادت کردیم. :/
۰۳ تیر ۹۷ ، ۲۰:۳۳ بهارنارنج :)
یه وضعیه که انگار داریم به هر حبابی چنگ میزنیم تا غرق نشیم تو این وضع
پاسخ:
ولی تا الانش که آب تا زیر دماغمون رسیده! :(
بخدا وقتی به حجم حال بد هممون و شرایط نگاه میکنم گیج میشم،یعنی اینا واقعیه؟ انگار داریم تو فیلم‌های تخیلی یا سرزمین عجایب زندگی میکنیم،اصلا معلوم نیست چی به چیه،کی به کیه، مثلا امروز میخوندم لاریجانی به خبرنگار که پرسیده تدبیر فوری دولت برای کنترل گرونی چیه؟ گفته امیدوارم خدا به همتون صبر بده! این جواب یه مقام عالی رتبه است :|
پاسخ:
آدم باید نابلد و ناپختۀ قهاری باشه تا به این کیفیت و با این سرعت گند بزنه به همه چی. واقعاً از دست همه برنمیاد! :|
۰۳ تیر ۹۷ ، ۲۱:۱۲ روُباست ‌‍
کارد از استخوونمونم رد شده
پاسخ:
-_-
دیروز اومدم تهران
الان داشتم بلیت برگشت می‌گرفتم دیدم 15 تومن اومده روی قیمت بلیت دیروز. همین چند وقت پیش افزایش داده بودن و بازم زیادش کردن
ینی حتی صدای منی که صدام درنمیادم درومده
پاسخ:
واقعاً؟ یا خدا!
دیگه فقط مونده آه سنگ و درخت و دیوار دربیاد! :(
۰۳ تیر ۹۷ ، ۲۲:۲۴ آسـوکـآ آآ
میدونید دکتر
خسته ایم
 دوستم میگفت فقط دیشب سه نفر که خودکشی کرده بودن آوردن بیمارستان و سه تاشون تموم کردن
کی میتونه جواب بده ؟جواب این همه جونُ؟
پاسخ:
خودکشی خیلی دردناکه. می‌فهمم. اما از اون بدتر اعتیاده که مرگ تدریجی فرد و اطرافیانشه. اگه بدونین آمار اعتیاد و فحشا به‌خاطر همین فقر لعنتی چه‌قدر بالا رفته! -_-
۰۳ تیر ۹۷ ، ۲۳:۲۷ آقاگل ‌‌
همه از درون پوسیدیم. هرجایی رو دست می‌ذاری میره فرو. کی باشه که یکباره فرو بریزیم خدا می‌دونه. روزای تلخِ تلخ.
و تلخی این قصه اینجاست که من هیچ امیدی به بهبود این وضعیت نمی‌تونم داشته باشم. 
پاسخ:
بهبود توی سرشون بخوره. حداقل یه جوری مدیریت کنن که شرایط فعلی حفظ بشه. نه این‌‎که هر ساعت و هر دقیقه گرونی پشت گرونی. اینا ظرفیت مردمو چی فرض کردن؟
۰۴ تیر ۹۷ ، ۱۵:۳۲ گیوم اِوار
تنها راه مقاومت مدنی است
پاسخ:
یعنی چی کار کنیم دقیقاً؟ :تفکر
در جواب اونی که بالا نشسته و میگه خدا به همتون صبر بده باید گفت خدا به همتون مرگ بده تا ما از دستتون راحت شیم لیاقت هیچیو ندارن دیگه کارد به استخون رسیده دیگه واقعا همه انگیزمو از دست دادم با این گرونی چکار کنیم اخه. :(  
پاسخ:
آدم می‌مونه چی بگه واقعاً...

نگارش دیدگاه

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی