ناتما...

چهارشنبه, ۱۵ فروردين ۱۳۹۷، ۰۵:۳۳ ب.ظ

یکی از دلایلی که من عاشق گروه رادیو بلاگی‌ها هستم اینه که چند وقت یک‌بار بحث کتاب و کتاب‌خونی توش پیش میاد که برای من به‌شخصه از جذاب‌ترین بخشای مکالماتمونه. نمی‌دونین چه موهبت بزرگیه صحبت با کسایی که کلی کتاب خونده‌ن. :)‌

چند وقت پیش توی گروه، بحث کتابایی شد که نصفه رهاشون کردیم. از اون موقع مغزم روی این موضوع قفل کرده و هر چند ساعت یه بار یه کتاب یادم میاد که نصفه‌کاره ولش کردم! مثل: من زنده‌ام، صد سال تنهایی، بوف کور، ارباب حلقه‌ها، شهر طلا و سرب، قلعه‌ی حیوانات، خشم و هیاهو وَ وَ وَ. البته مسأله این نیست که این کتابا، خوب نبودن. (که خب بعضیاشون نبودن واقعاً!) مسأله اینه که هر سال داره به تعداد کتابای این لیست اضافه می‌شه! نمی‌دونم؛ شایدم تموم نکردن یه کتاب واقعاً عادت بدی نیست و من دارم سخت می‌گیرم...

حالا بی‌زحمت شماها چندتا کتاب رو که نصفه رها کردین - اگه دوست دارین - نام ببرین و بگین چرا تمومشون نکردین. اگرم راه‌کاری دارین که جلوی این اتفاق رو بگیره ممنون می‌شم در میون بذارین. :)


+ علاوه بر تعدد آمد و شد مهمونا و قانون مسخره‌ی «هر دیدی، بازدیدی داره» که زجر عیددیدنی رو دوبرابر می‌کرد و کنسل شدن شمال رفتن و چندتا عامل اذیت‌کننده‌ی دیگه؛ یکی از چیزایی که باعث شده بود از نوروز بدم بیاد این بود که تعداد ستاره‌های روشن وبلاگم در اکثر اوقات صفر، بعضی مواقع یک و به‌ندرت دوتا می‌شد. ممنون که فعال‌تر شدین. مرسی که هستین. :)

+ خلاقیت در عنوان پست موج می‌زنه! خخخخ

موافقین ۵ مخالفین ۰ ۹۷/۰۱/۱۵
دکتر سین
فاطمه فاطمه است، اون موقع که میخوندم وقت کم اوردم متاسفانه.
قورباغه‌ات را قورت بده رو دو،سه بار شروع کردم اما با وجود حجم کمش همیشه وسطاش ولش می‌کردم، با وجود اینکه خیلی دوسش دارم اما نمیدونم چرا نتونستم تمامش کنم.
قورباغه‌ات را ببوس هم یه جوری خسته کننده بود برام.
بینوایان هم ترجمه‌اش بد بود، نصف جلد اولش رو خوندم دیدم خیلی اذیت میکنه ولش کردم.
یلدای م‌‌.مودب پور هم بچیگم نصفش رو خوندم بعد دیدم داستانش تکراریه بیخیال شدم.
بقیه‌ی کتابها رو فکر کنم کامل خوندم،مخصوصا کتابهای رمان رو معمولا تموم میکنم حتی اگه خوشم نیاد، چون همیشه یه خرده کنجکاوی دارم برای فهمیدن کاملش که مانع نصفه ول کردنش میشه.
پاسخ:
بخش‌هایی از سخنرانی فاطمه فاطمه است رو به‌صورت صوتی شنیدم. واقعاً تأثیرگذاره. کتابشو ولی نخونده‌م.
قورباغه‌ات را قورت بده رو قبل از کنکور خوندم. اما ذره‌ای در عملکردم تأثیر نذاشت!
قورباغه‌ات را چی؟! به حق چیزای نشنیده! :دی
بینوایان رو هم نخونده‌م.
یلدا رو اسمشو هم نشنیده بودم.
منم کنجکاوی دارم، اما نمی‌تونم تمومشون کنم بعضیا رو! :| :دی
خداحافظ گاری کوپر / چون وسط خوندنش چند روز مریض شدم و بعدشم دیگه نشد... وقتی یه کتابی رو میخونم و چند روز فاصله میفته بینش باید برگردم و از اول بخونمش تا دوباره با آدمای تو کتاب ارتباط برقرار کنم.
سمفونی مردگان / حتی با خودم برده بودمش مسافرت که بخونمش ولی از بس هر کی کتاب رو توی دست من دید گفت منم میخوام بخونم یه جوری شد که از خواب بیدار میشدم میدیدم کتابمو یکی دیگه داره ورق میزنه و اینطوری وقفه افتاد
روی ماه خداوند را ببوس / چون درگیر خونه تکونی و عید و اینا شدیم
نامه به کودکی که زاده نشد / خانم یکی از همکلاسیام اومد ازم امانت گرفتش نشد تمامش کنم
از حال بد به حال خوب / چون باید خیلی تمرکز بذارم واسش و نیاز به محیطی فوق العاده آروم داره
فاطمه فاطمه است / گم شد کتابش

** من زنده ام رو خوندم خوبه دوسش داشتم هرچند بعدها از زبون یکی یه حقایقی راجع بهش شنیدم که نظرم یه خورده عوض شد اما نمیگم که بری بخونیش و هیچوقت اون حقایق رو متوجه نشی
پاسخ:
هر پنج‌تاشو نخونده‌م! :دی
** من زنده‌ام نه خط سیرش کشش داشت برام نه قلم قوی‌ای داشت. کلاً خیلی سعی نکرده به مخاطب دلیل خوبی برای ادامه دادنش بده... (نظر شخصی!)
دنیای سوفی-_- خیلی سنگین بود برام دوبار تا صفحه ی صد و پنجاه خوندم ولی باز ولش کردم
پاسخ:
از این کتاب سنگینا منم داشتم... سخته واقعاً.
1984
این کتاب منو میکشه!میکشه!چون باهاش ارتباط نمیگیرم  اما از طرفی نخونم عذاب وجدان میگیرم باید بخونمش،الان بیشتر از یک ساله هی میخونم میبینم نمیتونم ول میکنه میره تا یه مدت بعد که یادم نمیاد مجبورم از اول بخونم یجاییشو
پاسخ:
به نظرم وقتی آدم می‌فهمه یه کتاب برای اون نوشته نشده، بهترین گزینه، کنار گذاشتن کتابه. بیش‌تر از این‌که مخاطب از ادامه دادن ممکنه متضرر بشه، این مؤلفه که زحماتش بی‌نتیجه می‌مونه...
روم نمیشه بگم -_-
البته اگه کتابای pdf رو هم حساب کنم :/
پاسخ:
چرا؟! :تفکر+تعجب
حسابه؛ به‌شرط این‌که خریداری شده باشه! :دی
۱۶ فروردين ۹۷ ، ۱۲:۳۷ منتظر اتفاقات خوب (حورا)
چندتا کتاب از علی شریعتی! ناتمام موندند چون نیاز به حواس جمع و فکر آزاد برای فکرکردن و تحلیل کردن داره! 
دو سه تا کتاب از مطهری! چون کتاب الکترونیکی هستند. تازگی ها به کتاب کاغذی بدعادت شدم:|
گتسبی بزرگ! ترجمه ش رو دوست نداشتم!
عقاید یک دلقک! بدموقعی رو برای خوندنش انتخاب کردم و نتونستم درکش کنم!
و کلی کتاب دیگه احتمالا!
پاسخ:
در مورد دکتر شریعتی و شهید بهشتی نظری ندارم.
اما گتسبی بزرگ هم توی لیسته، مدت‌هاست! :| یه روزی می‌خونمش...
عقاید یک دلقک نچسب بود برای منم. اما تمومش کردم. فکر می‌کنم موضوع مورد نظر نویسنده، کشش این همه صفحه رو نداشت. می‌تونست خیلی راحت توی سی چهل صفحه حرفشو بزنه. آب بسته بود توش...
۱۶ فروردين ۹۷ ، ۱۴:۲۵ قاسم صفایی نژاد
گودریدز عضو هستید؟ اونجا همه راجع به کتاب‌هایی که خوندن فقط نظر میدن و نمره میدن و پیشنهاد میدن و...
پاسخ:
عضوم اما منظم ازش استفاده نمی‌کنم.
یه سؤال محترمانه: ارتباط این کامنت به پست چی بود دقیقاً؟ (مؤکداً ابراز احترام :دی)
۱۸ فروردين ۹۷ ، ۰۵:۲۸ قاسم صفایی نژاد
ارتباطش پاراگراف اول پست بود. اگه صحبت با اهالی کتاب رو موهبت میدونید و به همین دلیل رادیو بلاگیها رو دوست دارید، پیشنهاد کردم در گودریدز باشید که بیشتر استفاده کنید. 
پاسخ:
کاملاً منطقی و صحیحه. خیلی خیلی متشکرم. :)
۱۸ فروردين ۹۷ ، ۱۱:۲۳ آقای دیوار نویس
کلاغ ها بستنی میخورند :|  حتی فکر کنم اسمش رو هم نشنیده باشید! 
هدیه بود...ولی نتونستم ادامه بدم...شاید یه وقت دیگه دوباره شروع کردمش
پاسخ:
نه واقعاً نشنیده بودم...
۰۱ ارديبهشت ۹۷ ، ۲۱:۰۱ عاشق بارون ...
تا جایی که یادم میاد تنها کتابی که نصفه ولش کردم٬ ناتور دشته. هر چی سعی کردم برم جلوتر نشد. برام جذابیتی نداشت. اینکه همه ازش حرف می‌زنن جالبه ولی من نتونستم بخونمش.
پاسخ:
منم از ناتور دشت اصلاً خوشم نیومد. می‌فهمم چی کشیدی! :دی
ولی در کل من متوجه شدم که اصلاً نمی‌شه یه کتاب رو صرفاً چون همه به‌به و چه‌چه می‌کنن انتخاب کرد...

نگارش دیدگاه

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی