یه دونه یک ناقابل! :دی

سه شنبه, ۳ بهمن ۱۳۹۶، ۰۸:۳۰ ق.ظ

دیشب ساعت دوازده آخرین مهلت ثبت نمرات بود و من دیگه «مجبور» بودم بشینم امتحانا رو صحیح کنم. -_- هر چه‌قدر تدریس و کلاس و سر و کله زدن با دانشجو به آدم انرژی می‌ده، تصحیح امتحان جون آدمو می‌گیره! :|

دیروز خیلی مرتب توی اکسل نمرات رو محاسبه کردم و بعد هم شروع کردم به وارد کردن توی سیستم. هر چی می‌رفتم جلوتر یه نکته‌ای بیش‌تر و بیش‌تر جلب توجه می‌کرد. به خودم می‌گفتم چرا این گروه ان‌قدر نمراتشون نابوده؟ دیگه هر چی بودن واقعاً تا این حد به‌فنا رفته نبودن! ناگهان (!) به یه چیزی شک کردم! برگشتم تو فایل اکسل و دیدم بعله! نمره‌ی تمرین‌ها رو به‌جای این‌که تقسیم بر پنجاه و شیش کنم (و بعد ضرب‌در هشت، که بارم تمرینا از هشت نمره حساب بشه) تقسیم بر «صد و» پنجاه شیش کردم! یعنی عملاً داشتم با خاک یکسان می‌کردم ملتو! خدا رحم کرد فهمیدم! :دی

موافقین ۷ مخالفین ۰ ۹۶/۱۱/۰۳
دکتر سین
واااااااااااااایییییییییی
یعنی ممکنه بعضی از نمرات افتضاح ماهم فرایندشون شامل یه همچین بی دقتی شده باشه ؟
ای خداااا.
پاسخ:
ممکن که هست. بالاخره کسی که تصحیح می‌کنه هم آدمه! :|
۰۳ بهمن ۹۶ ، ۰۹:۳۱ بهارنارنج :)
چطور دلتون میاد هان؟؟؟چطور؟ما دانشجوها چه هیزم تری فروختیم که نمره نمیدین؟؟؟

:|
پاسخ:
دلم میاد چه کار کنم؟! یه اشتباه سهوی بود!!
ضمن این‌که من خودم هم دانشجو بودم/هستم و هم مدرس؛ بنابراین می‌تونم از هر دو طرف به قضیه نگاه کنم و به ضرس قاطع می‌گم که رابطه‌ی استاد و دانشجو رابطه‌ی خریدار و فروشنده نیست؛ بلکه بحث اساساً راجع‌به آموزش، یادگیری و ارزشیابیه!! می‌دونی؟!
به لحاظ حساسیت و دردناکی، یه چیزی تو مایه‌های خطای پزشکیه
پاسخ:
عمیقاً معتقدم که قضیه این‌قدرا هم شور نیست...!
فکر کنم استاد تاریخ منم از این اشتباها کرده:(
پاسخ:
امکان اعتراض و تقاضای بازبینی رو برای همین گذاشتن دیگه...
۰۳ بهمن ۹۶ ، ۱۱:۰۰ فرزانه شین
یااااا خدااا
چقدر بده انتظااار نمره):
پاسخ:
میاد بابا، نگران نباشین! :دی
:|
۰۳ بهمن ۹۶ ، ۱۲:۱۳ بهارنارنج :)
حالا چرا شما انقدر زود رگ گردنی میشید؟؟؟:|شوخی بود با شما شوخی،میدونی؟

نه ما یه استادی داریم خیلی پیره تنها هنرشم این بود بیاد سر کلاس از انقلاب و صدا سیما بگه که مخالفه بعدم دوخط درس بده بگه شما همتون بی سوادین!همتون بی سوادین حرف خوبش بودا!بعدم گفت ازین کتابی که خوندین امتحان نمیاد!50پ خرده ای بودیم نصف بیشتر حذف کردن ماهم سرامتحان خشکمون زد
یا استاد داشتیم نصف کلاس جایی جلسه گیر بودن تمرین حل نکرد تا اون بدبختا بیان از رو لج درس داد..اونوقت با یکی از بچه ها خیلی رفیق بود نیم ساعت پایمیستاد تا اون بیاد بعد درس بده..
بعد همین استاد سرامتحان ما ازش سوال میکردیم یجوری نگاهمون میکرد میرفت بالا سر یه چند نفر خاص ربع ساعت توضیح میداد بعد میگفت عزیزم سوالی داشتی بپرس!

کمن استادایی که واقعا استادن
بازم یوقت جسارت نشه هااان!شمارو نمیگم...لحن کامنت اولم مزاح بود!مزاح.میدونید؟
پاسخ:
این که شما ادعا کنین لحن کامنتتون شوخی بود، همون‌قدر تصنعیه که من بخوام بگم جواب منم به کامنت شما فقط شوخی بود. اون علامت سؤالایی که سه‌تا سه‌تا پشت هم ردیف شدن و اون پوکرفیس تهش خیلی شبیه شوخی نیست...!
ضمن این‌که من نه‌تنها ادعای دفاع از عملکرد سایرین رو ندارم (کما این‌که می‌تونم یه لیست بلندبالا از نقاط ضعف استادای خودم براتون ردیف کنم)، بلکه خودم هم ضعفای زیادی توی تدریس دارم و به خیلیاشم واقفم...
اما یه چیزی رو هم بنا به تجربه‌ی ده ساله‌م توی دانشگاه متوجه شدم. بی‌قصد و غرض می‌نویسم، لطفاً بی‌قصد و غرض بخونیدش: دانشجوها، خصوصاً دانشجوهای ترمای اول دانشگاه، یه تصور به‌شدت اغراق شده و غیرواقعی از استادا، شرح وظایفشون و حیطه‌ی مسئولیتا و اختیاراتشون دارن. تا جایی که بعضاً اظهار نظرا و قضاوتاشون به شکل تلخی خنده‌داره. همین که این نظرات معمولاً از بس از اون ور بوم افتادن که تبدیل به شوخی و جوک می‌شه خودش مؤید حرف منه. البته ایراد اصلی متوجه دانشجوها نیست؛ بلکه متوجه سیستم غلط آموزشیه که اون قدر به دانشجوها تلقین کرده نمره، نمره، نمره، نمره؛ که معیار و ملاک عملشون توی دانشگاه - اگر نه صرفاً؛ حداقل در وهله‌ی اول - نمره‌ست. درک جایگاه والای معلمی که پیشکش؛ حتی استاد رو به‌عنوان یک انسان هم قبول ندارن. استاد از نظرشون فقط کسیه که چون اختیار نمره دستشه، و از قضا آدم عقده‌ای‌ای هم هست، اگه نمره‌ی پایین بده، پس معلومه می‌خواد اذیت بکنه! (نگید نه که همین الان دارم نمونه‌هاش رو توی اعتراضای نمراتم می‌بینم!) -_-
+ من حدود حرف شما رو درک می‌کنم و - الان که توضیح دادین - فهمیدم قصدتون مزاح بود و می‌دونم که با خودتون ممکنه فکر کنین که توضیحات نسبتاً مبسوط من تناسب زیادی با مفهوم کامنت شما نداره. حق دارین. شما فکر کنین درد دلی بود که واگفته شد...
خوبه که لااقل حواست جمع بوده. :)
دیده شده اساتیدی که حواسشون جمع نیست. تازه نمره رو تا وارد کردن تأیید هم می‌کنن. حالا هرچقدرم که شما اعتراض کنی فایده نداره که. :|
پاسخ:
نمی‌دونم این امکان همه‌جایی هست یا نه. ولی اینجا وقتی یه نمره توی سیستم وارد می‌شه، تا چهل و هشت ساعت بعد از آخرین تغییر نمره، استاد نمی‌تونه نمرات رو تأیید کنه. به‌عبارت دیگه اصلاً نمی‌شه که همون موقع که نمره رو ثبت می‌کنی، همون موقع هم تأیید بکنی. ضمن این‌که تا به تمام اعتراضات رسیدگی نشه باز هم قابلیت تأیید نمره‌ها غیرفعاله.
سلام بر دکتر سین
خدا به داد دانشجوهاتون رسید :)
فک کنم الان نمره هاشون در حدی هست که بگن: آخیش قبول شدم :)
موفق باشید
پاسخ:
سلام متقابل
آره واقعاً. :دی
من این ترم یک و سه دهم هم داشتم، بیست و سه و بیست و پنج صدم هم داشتم!!
۰۳ بهمن ۹۶ ، ۱۵:۲۰ شاهزاده شب
من هم اکنون خواهشمندم همون روزی که امتحان دادن تصحیح کن بذار نمراتو
انتظار سخته
مرسی :)))
پاسخ:
معادل این جمله در مورد دانشجو می‌شه این: همون روزی که استاد درس رو داد، همون روز بخونین، بفهمین و مسلط بشین. هرچه‌قدر این عملیه، اونم عملیه! :دی
منم یه بار که خواستم نمرات ازمایشگاه شاگردها رو ثبت نهایی کنم چندتاشون صفر ثبت شد. بعدش چندبار بالا پایین کردم گفتم پوستم کنده شد چون همه هم پسر بودن خدا خدا میکردم متوجه نشن نمراتشون ثبت شده سریع پا شدم رفتم دانشگاه درستشون کردم. اخرشم متوجه نشدم چرا براشون صفر رد شد. ولی تجربه خوبی بود چون ترم اول تدریسم بود دیگه بعد اون همیشه میرفتم دایره امتحانات دانشگاه ثبت میکردم. البته خب اجازه هم نمیدن کسی اینکارو انجام بده اما دیگه من باهاشون یه جورایی دوست شدم :)
پاسخ:
خیلی بده این‌جوری می‌شه. برای همین من همیشه سه چار بار بعد از وارد کردن نمره‌ها، لیستو چک می‌کنم.
پارتی همیشه جواب می‌ده! :دی
فککنم سریال بیگ بنگ بود که یکیشون اعداد جدول رو که بر حسب سانتی متر مربع بود، به متر مربع خونده بود و بعد محاسباتش یه عنصر جدید کشف کرده بود :دی

شما هم همینطوری پیش برید یحتمل یه سیستم جدید تو نمره دهی رو بنیان می گذارید :))
پاسخ:
اون موقع می‌شم مبدع «پداگوژی پیشرفته!» خخخ
استاد گوارش ما هنوز خودش رو مجبور نمیدونه تصحیح کنه :)) اسیر شدیم از دست شوماعاها :| :دی
پاسخ:
خسته‌ست؛ می‌فهمی؟ خسته! خخخخ
با آینده جوونای مردم بازی نکن دُکی جان :))
پاسخ:
چشم! :|
:دی
۰۴ بهمن ۹۶ ، ۰۸:۲۰ منتظر اتفاقات خوب (حورا)
بندگان خدا بعدا اعتراض هم میدادند، آیا پیگیری می کردید؟!
چرا اینقدر دیر تصحیح می کنید آخه؟! اون بیچاره ها تا حالا احتمالا سایت نمرات رو شخم زدند تا نمرشون رو ببینند!
پاسخ:
اگه وژدانن اعتراض معقولی باشه، من حتماً بررسی می‌کنم. مثلاً اگر بگن من فکر می‌کنم توی فلان سؤال امتحان یا فلان تمرین نمره‌ی من رو کم دادین (من ریز نمرات رو بهشون می‌دم) بررسی می‌کنم. اما همه معمولاً یا فقط می‌گن که دارن مشروط می‌شن و نمره(ی مفت!) می‌خوان؛ یا مشکلات عجیب و غریب از خودشون درمیارن و می‌گن اگه پنج نمره بدین (!) کل مشکلات زندگی من و اقوام حل می‌شه! :|
اما در مورد دیر صحیح کردن کاملاً موافقم که قصور از منه. عیبیه که هنوز نتونستم توی خودم درستش کنم... -_-
۰۴ بهمن ۹۶ ، ۱۳:۱۲ شاهزاده شب
آقا قانع شدم :))))
پاسخ:
:دی :پی
۰۵ بهمن ۹۶ ، ۱۸:۴۱ منتظر اتفاقات خوب (حورا)
خداروشکر که منصف هستید. سایه تون از سر دانشجوهاتون کم نشهD:
پاسخ:
:دی
خیلی سعی می‌کنم منصف باشم. اما گاهی شده که نشده! امیدوارم از این به بعد به‌ندرت‌تر (!) نشه که نشه! :دی

نگارش دیدگاه

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی