والیمضون (دو)

سه شنبه, ۱ تیر ۱۳۹۵، ۰۸:۳۰ ب.ظ

هفته‌ی اول لیگ جهانی تموم شد و ایران «خسته» تونست تنها دو امتیاز از سه بازی کسب کنه. البته قرعه‌ی هفته‌ی اول برای ایران از هر نظر سخت بود و می‌شد پیش‌بینی کرد که ایران حداقل در برابر برزیل و امریکا کار سختی داشته باشه.

به هر تقدیر، ایران الان بین دوازده تیم، نهمه؛ و اگه می‌خواد که به مرحله‌ی نیمه‌نهایی بین شیش تیم اول صعود کنه باید خودش رو تا رده‌ی پنجم یا شیشم بالا بکشه. این که می‌گم پنجم به این خاطره که لهستان به عنوان میزبان دور نهایی از الان صعودش قطعیه! و اگر مثلاً لهستان در پایان دور مقدماتی هفتم به بعد بشه، پنج تیم اول صعود می‌کنن و تیم شیشم تنها در صورتی می‌ره مرحله‌ی بعد که لهستان اول تا شیشم بشه. اما با این اوضاع که لهستان بازی‌ها رو اصلاً جدی نگرفته امکان داره بین شش تیم اول نباشه!!

بازی‌های هفته‌ی دوم ایران در صربستان برگزار می‌شه و نسبت به هفته‌ی اول ساده‌تره. هر چند در این هفته متأسفانه باید برای بار دوم با برزیل بازی بکنیم؛ اما برد در بازی اول با بلغارستان می‌تونه روحیه و انگیزه‌ی تیم رو بازسازی بکنه. برنامه‌ی بازی‌های این هفته رو در اینجا می‌تونین مشاهده بفرمایین! :)

ان‌شاءالله این هفته اخبار خوشحال‌کننده‌تری بشنویم! :)

موافقین ۳ مخالفین ۰ ۹۵/۰۴/۰۱
دکتر سین
۰۱ تیر ۹۵ ، ۲۰:۳۶ هولدن کالفیلد
این تیم به نسبت تیم کواچ، پسرفت کرده! مشکل این تیم مربیش نبود در واقع!
و البته امیدوارم شانس آورده باشی و اون ویدئوی شاهکاری که قبل یکی بازی ها نشون داد تلویزیون و توش مربی ایران توی لیگ جهانی (رتبه چهارم) و قهرمانی جهان (رتبه ششم) رو ولاسکو معرفی کرد رو ندیده باشی :|
پاسخ:
به نظر من پیشرفت و یا پسرفت یه تیم در اوایل دوران مربی‌گری یه مربی خیلی معیار مناسبی برای ارزیابی عملکردش نیست. برای فهمیدن این که لوزانو داره خوب عمل می‌کنه یا بد، باید منتظر آینده‌های کمی دورتر بود.
من خود بازی‌ها رو هم ندیدم! البته به جز دو ست اول ایران-آرژانتین و دو ست اول ایران-برزیل رو! :))
۰۱ تیر ۹۵ ، ۲۱:۰۵ آقاگل ‌‌‌‌
تیم تو دور اول اصلا تمرکز نداشت.
دریافت ها نابود بود به خاطر همین عدم تمرکز.
هیچ توپ برگشتیی در زمین ما به امتیاز تبدیل نمیشد و از اونطرف هم توپ هامون رو نمیتونستیم به امتیاز تبدیل کنیم. مثال بارز بازی با آمریکا 25-13! جدن نگران بودم به امتیاز 10نرسیم.

پاسخ:
موافقم. البته باید به بچه‌ها حق بدین. شدیداً خسته هستن.
۰۲ تیر ۹۵ ، ۰۸:۰۸ مترسک ‌‌
آقا اصلاً این برنامه‌های لیگ جهانی باگ داره؛ وقتی مدت زمان خیلی کمی تا المپیک مونده، چه دلیلی داره که حتماً توی این ایام لیگ جهانی برگزار بشه؟ یا اصلاً چه لزومی داره همه مسابقات توی یه کشور میزبانی نشه و هر کشوری که هست، میزبان هم باشه؟ یا اصلاً برای چی هر بازی چهار بار انجام می‌شه؟ دو بار توی کشور X و دو بار توی کشور Y ؟ از همه اینا بالاتر دلیلش چیه که مسابقات لیگ جهانی هر ساله و چرا مثل فوتبال، چهار ساله نیست؟ همه جنبه‌های فنی و ورزشی و فلانش رو بذاریم کنار، حداقلش اینه که بازیکنا داغون میشن، دیگه اونا فولاد نیستن که، آدمن؛ خسته میشن، بی‌حوصله میشن، اصطلاحاً بدنشون می‌ریزه؛ خب چه کاریه؟! :|
پاسخ:
اساساً فرق بین «لیگ» و «جام» همینه. جام در یک کشور برگزار می‌شه و یک میزبان داره، اما لیگ اصولاً در بیش از یک ورزشگاه برگزار می‌شه و مفهوم میزبان و میهمان مطرحه.
نکته‌ی بعد این که امسال بازی‌ها به اون شکل نیست که هر دو تیم چهار بار با هم بازی بکنن. برای اولین بار امسال تعداد تیم‌ها دوازده‌تا شده و اگر می‌خواستن با اون سیستم بازی کنن تا کریسمس طول می‌کشید!!!
و نکته‌ی بعدتر این که لیگ‌ها اساساً سالانه برگزار می‌شن. جام جهانی والیبال رقابت جداگونه‌ایه که نباید با لیگ جهانی اشتباه گرفته بشه.
ضمن این که قهرمان شدن در یک تورنمنت بیش از اون که نیازمند غلبه بر رقبا باشه، مستلزم فائق اومدن به عوامل درونی مثل خستگی، بی‌انگیزگی و ضعف فیزیکی و جسمی هستش. وجود ماساژور و روانپزشک و غیره همراه تیم مربی‌ها دقیقاً به همین خاطره دیگه. :)

نگارش دیدگاه

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی