غزال

سه شنبه, ۱۸ خرداد ۱۳۹۵، ۰۸:۰۰ ب.ظ

سپاس خداوند متعال را که پس از سال‌ها (!) دوباره قسمت شد یه طرح جدید با مضمون اشعار سعدی بزنم. :))


غزال اگر به کمند اوفتد عجب نبود / عجب فتادن مرد است در کمند غزال



+ پیشنهاد می‌کنم طرح رو در اندازه‌ی واقعی ببینین. این‌جوری واضح‌تر و البته لطیف‌تره!! :)) برای این کار، بر روی طرح کلیک‌رنجه بفرمایید! :)

+ متن کامل این غزل سعدی رو در اینجا بخونین...

+ من شما رو دعوت می‌کنم به یه چالش ادبیات‌طورگونه! اسم آرایه‌ی ادبی به‌کار رفته در مورد کلمه‌ی «غزال» (یعنی تکرار کلمه‌ی غزال در ابتدای مصرع اول و انتهای مصرع دوم) چیه؟

موافقین ۳ مخالفین ۰ ۹۵/۰۳/۱۸
دکتر سین
خیلی قشنگه :)
پاسخ:
لطف دارین! سپاس! :)
من این آرایه رو نمیدونستم. گوگل کردم. گفته بودند آرایه تصدیر یا رد العجز علی الصدر. همینه؟؟ 
پاسخ:
آره؛ همینه!
آخه اینم شد اسم؟ رد العجز علی الصدر!!! اونی که این اسمو گذاشته به چی فکر می‌کرده؟!! خخخ
جناس تام نیست؟:|
پاسخ:
جناس تام مال دو دقیقه‌شه! کاش به این سادگی که گفتی می‌بود!! خخخخخخ
رد العجز علی الصدره!!!!!
واقعا به چی فکر میکرده؟؟؟ 
نه واقعا؟؟
بازم ممنون که باعث شدید یه چیز جدید یاد بگیرم!
پاسخ:
در همه‌ی حوزه‌ها آدم مردم‌آزار پیدا می‌شه! خخخخ
خواهش می‌کنم. امیدوارم بتونین ازش در زندگی استفاده کنین! :)))
۱۸ خرداد ۹۵ ، ۲۳:۵۷ آقاگل ‌‌‌‌
آرایه تصدیره دکتر :)
آوردن یک کلمه در ابتدای مصرع اول و انتهای مصرع آخر.
سوال کنکور هم بوده این آرایه تصدیر.
.
کار عالیه.
رفت دسکتاپ ویندوز با اجازه :)

پاسخ:
:)
نظر لطفته! :)
باعث افتخاره! :)
رد العجز علی الصدر
یه لحظه احساس کردم تو امارات متحده عربی زندگی میکنم:)))
پاسخ:
نعم! نعم! هذا ثقیل جداً!! خخخ
۱۹ خرداد ۹۵ ، ۰۰:۲۵ بهار پاتریکیان D:
من میخواستم بگم جناس ، دیدم نیست :))))
پاسخ:
:))
توی جناس باید یه چیزیش حداقل فرق کنه! :)
۱۹ خرداد ۹۵ ، ۰۳:۴۹ حامد قنبریان
بسیار عالی
پاسخ:
قربان شما! :)
چه طرح معرکه‌ای شده دُکی جان، دستت طلا رفیق ^_^
اصلاً بدجوری به دلم نشسته، به طرحت بگو راحت تکیه بده و بشینه، تعارف نکنه :))
دیگه دوستان گفتن تصدیر، سکوت کنم نزدیک‌تر به صوابه D:
پاسخ:
قربانت فداااات بوس بوس! :)
کلاً همین‌جوریه! هر جا می‌برمش معذبه. باید رو روابط عمومیش کار کنم! خخخخ
:)
۲۰ خرداد ۹۵ ، ۰۱:۰۳ نفس نقره ای
چقدددر شعر خوب بود ^_^
پاسخ:
فک کن سعدی خوب نباشه مثلاً! :)))
عالیه...
خیلی خیلی خوشمان آمد... :)

پاسخ:
سپاس! نظر لطفتونه! :)
۲۳ خرداد ۹۵ ، ۰۵:۱۹ سرباز جامانده
تصدیر چیه؟! من فکرکردم غزال دوم ایهام تناسبه
پاسخ:
اتفاقاً ایهام تناسب هم فکر کرده بود غزال دوم شمایی!!!!!
+ دست به گیرنده‌هاتون نزنین. مشکل از فرستنده‌س! خخخخخخ
۲۳ خرداد ۹۵ ، ۱۰:۱۰ سرباز جامانده
:-//////
پاسخ:
O_o چیه؟! :دی

نگارش دیدگاه

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی