آفت خودکپی‌کننده‌پنداری

يكشنبه, ۱۶ دی ۱۳۹۷، ۰۵:۳۴ ب.ظ

یکی دیگر از امراض، به این صورت است که تا یک چیزی به ذهنت می‌رسد بنویسی، بخشی از مغزت می‌رود می‌دود می‌گردد لای مکالمات و متن‌ها و کتاب‌ها و پست‌ها و چت‌ها و فیلم‌ها و سریال‌ها و آهنگ‌ها و مجلاتی که در حافظه داری تا چیزی شبیه به آن‌چه به آن اندیشیده‌ای از قلم و فکر دیگران بیابد. وقتی توانست موردی را پیدا کند که تا حد قابل قبولی تطبیق داشته باشد، می‌آورد می‌کوبد روی میز، می‌گوید: «خاک بر سرِ بی‌خلاقیتت. این کجایش نو است؟ این که همه‌اش کاپی است. بیا! این هم سند.» بعد تو هم اعتمادبه‌نفست دود می‌شود، Ctrl + A و سپس Delete را می‌فشاری و با انگشت اشاره و شست پشت چشمان بسته‌ات را چند بار محکم می‌مالی و پا می‌شوی می‌روی پی کارت. به همین مسخرگی!

+ آرشیو: آفت کمال‌گرایی

موافقین ۱۱ مخالفین ۰ ۹۷/۱۰/۱۶
دکتر سین
۱۶ دی ۹۷ ، ۱۷:۵۷ آسـوکـآ آآ
پس شما یه سندی درون دارید :دی
پاسخ:
:دی
۱۶ دی ۹۷ ، ۱۷:۵۷ פـریـر بانو
دقیقا! حالا استرس سرقت ادبی هم این وسط هست. :|
پاسخ:
-_-
۱۶ دی ۹۷ ، ۱۸:۳۶ منتظر اتفاقات خوب (حورا)
یکی از راه‌های درمان می‌تونه این باشه که شما متنتون رو بنویسید، بعد آخرش اشاره کنید یا لینک بدید و بگین همونطور که گفته‌اند!
پاسخ:
بله، اگه ارجاع لازم باشه که می‌دم. اما مسأله اینه که این نوع تطبیقی که حرفشو زدم بیشتر مواقع یه تشابه کلی و ساده‌ست و کار به اقتباس و ارجاع نمی‌کشه! :|
ببین مثلاً دربارۀ داستان میگن، کل داستان‌های جهان سی و هفت داستانه. ولی نوع روایت‌شون می‌تونه شش میلیارد باشه. چون هرکس زیست خودش رو داشته و جهان‌بینی خودش رو داره. خلاصه وقتایی که به همچین چیزی می‌رسی به این فکر کن که نوشته‌هات در حقیقت منعکس کنندۀ جهان‌بینی تو هستن. به همین خاطر ابداً یک روایت تکراری نخواهند بود. حتی اگر به نظرت برسه که این حرفم رو فلانی هم زده بود، باز چیزی که داری الآن می‌نویسی در حقیقت خوانش تو از اون متنه و نه خود اون متن. این نه سرقت ادبی به حساب میاد و نه اشکالی داره. 
پاسخ:
خیلی موافقم با این حرف. من متوجهم که سرقت ادبی و اینا به شمار نمیاد. اما ذهنم کلید کرده که کار باید خیلی نو و خلاقانه باشه. هر چی می‌گم نمی‌شه تو کتش نمی‌ره!
۱۶ دی ۹۷ ، ۲۳:۰۳ بهارنارنج :)
لعنت به کمال گرایی افراطی که خوشیو کوفت میکنه
پاسخ:
لعنت!
۲۰ دی ۹۷ ، ۰۱:۰۹ وخدایی که دراین نزدیکیست ..!
چقدرررررر افت کمال گرایی اتون واقعیت داشت
احسنت
ب همین مسخرگی  والا
پاسخ:
بله؛ همه‌جاییه... :(
۲۰ دی ۹۷ ، ۱۰:۰۴ مصطفی فتاحی اردکانی
هعی........

[و از کادر خارج می شود]
پاسخ:
-_-

نگارش دیدگاه

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی