می‌دونین آموزش مجازی چیش جالبه؟ این‌که وقتی به پایان موعد تحویل تمرینایی که داده بودی نزدیک می‌شی، چند نفر با فاصلهٔ زمانی خیلی کم نسبت به هم‌دیگه، جوابای خیلی خیلی مشابه رو برات تو واتس‌آپ می‌فرستن.

و می‌دونین چیش جالب‌تره؟ این‌که همون چند نفر، چند ساعت بعد با فاصلهٔ زمانی خیلی کم نسبت به هم‌دیگه، دوباره جوابای خیلی خیلی مشابه برات تو واتس‌آپ می‌فرستن و اضافه می‌کنن که راه‌حل قبلی فلان‌جاش ایراد داشته و اصلاحش کردن.

:دی

موافقین ۱۸ مخالفین ۰ ۹۹/۱۰/۲۴
دکتر سین
۲۴ دی ۹۹ ، ۰۰:۳۶ 1 بنده ی خدا

الان که اینو خوندم دارم به تکلیفای دوتا از درسام فکرمیکنم که این ترم با بچه ها مشارکتی نوشتیم.شاید اونام مشارکت کردن و کپی نکردن. #با_دانشجویان_مهربان_باشیم :دی

 

پاسخ:
نگران دانشجوهام نباشین. من خیلی سخت‌گیر نیستم. هدفم از این تمرینا بیشتر یادگیریه. با دست باز تصحیح می‌کنم. :)
۲۴ دی ۹۹ ، ۰۹:۴۷ یک مسافر

نمره ای که میگیرن رو تقسیم به تعدادشون کن.

مثلا اگر این تمرین ۶ نمره داره و سه نفر فرستادن نفری دو نمره بهشون بده.

غلط میکنن اشتراکی مینویسن:/

تازه باید بهشون صفر بدی :/

پاسخ:
چه خشونت‌آمیز! :|
خدا رحم کرد نمره‌شون دست شما نیست!‌ :دی

(((((((((((: 

جاست ایت.

پاسخ:
:)
۲۴ دی ۹۹ ، ۲۱:۰۲ خانم ۲۹۱۲

خب مشورت که بد نیست:))) (به شرط یادگیری)

پاسخ:
منم خیلی منظورم تقبیح این کارشون نبود. بیشتر این زاویهٔ دیدی که به قضیه دارم و این‌که آیا اونا متوجه این زاویهٔ دید من هستن یا نه برام جالبه.
۲۵ دی ۹۹ ، ۱۶:۲۲ هیـ ‌‌‌ـچ

جالب‌ترین قسمتشم این‌جاست که خودشون نمی‌دونن که شما می‌دونی :))

پاسخ:
یعنی ممکنه ندونن؟! :))

یکی یه بار یه حرف جالبی زد! میگفت مگه اسمش تمرین نیست؟ مگه نه اینکه ادم تمرین حل میکنه که یاد بگیره؟ پس چرا برای تمرین نمره میذارن؟ پس چه فرقی با امتحان؟

پاسخ:
منم سر کلاس مدام می‌گم بهشون که عوض مشارکتی نوشتن و خدایی نکرده تقلب کردن، بهتره که خودشون بنویسن و اشتباه بنویسن تا اشکالاتشون دربیاد. نگران نمرهٔ تمرین نباشن و فقط روی یادگیری تمرکز کنن. اصلِ نمره رو می‌ذارم برای امتحانا.
۲۶ دی ۹۹ ، ۱۶:۴۷ کنت ویلیام

خوبه حالا پیگیر اصلاح سوالم بودن بنده خداها:))

پاسخ:
:دی آره
۲۶ دی ۹۹ ، ۲۳:۲۴ 1 بنده ی خدا

الان که بحث زاویه دید شد،دلم خواست بدونم اگه بچه ها در سطح وسیع تقلب میکردن،چه فکری میکردین و عکس العملتون چی بود؟

+بنظرم دانشجوها عموما متوجه این هستن که این عملشون خیلی در دید استاد تابلو بنظر میاد ولی دیگه شانس خودشونو امتحان میکنن

پاسخ:
من سر جلسهٔ امتحان با کسی شوخی ندارم. خیلی جدی و حتی کمی هم بداخلاقم. اما طی ترم و دربارهٔ تمرینا نه خیلی. برای همین تا حالا (البته سر کلاسای حضوری) کسی جرأت تقلب جزئی رو هم موقع امتحان نداشته؛ چه برسه به تقلب گسترده.
+ یعنی از قانون سنگ مفت، گنجشک مفت استفاده می‌کنن؟ :دی -- اگر این‌طور باشه، باید خیلی مراقب باشن. همهٔ مدرس‌ها نظرشون شبیه نظر من نیست...
۲۶ دی ۹۹ ، ۲۳:۳۰ 1 بنده ی خدا

ولی تمرینی که معقول باشه و نمره ی کافی داشته باشه بنظرم احتمال حل شدنش بیشتر از تمرینیه که نمره اش ناچیز باشه.مثلا هر ترم برای یه درسی که نسبتا سخته هر سری تمرین n تا سوال بود که زیاد بود واقعا و 5سری تمرین n تایی تهش 2 نمره داشت.به مراتب بچه ها بیشتر تقلب میکردن و از تمرین چیزی یاد نمیگرفتن نسبت به الان که رویه عوض شده و حجم و سوالات معقول ترن و نمره هم متناسبه باهاشون

پاسخ:
بله؛ حرفتون منطقیه، موافقم. اتفاقاً منم اوایل که خیلی تجربه نداشتم زیاد زیاد تمرین می‌دادم. بعدتر که نتیجه رو دیدم به همین جمع‌بندی که گفتین رسیدم.
۲۶ دی ۹۹ ، ۲۳:۳۳ 1 بنده ی خدا

حضوری تقلب واقعا کمتره ولی آنلاین احتمال تقلب به شدت بالاست.منظورم در این شرایطه

+:)) نه خیلی مفت ولی دیگه ریکسشو میپذیرن

پاسخ:
بله؛ هم احتمالش روی کاغذ بالاست و هم وقوعش در عمل! منم جای اونا بودم از این امکان بی‌بهره نمی‌موندم. :دی
۲۶ دی ۹۹ ، ۲۳:۵۵ خانم ۲۹۱۲

مطمئنا میدونند که شما میفهمید.

پاسخ:
بله، شاید واضح به نظر برسه که اونا می‌دونن که من می‌دونم؛ اما گاهی اون‌قدر شباهتای تمرینای ارسالی به‌شکل ساده‌لوحانه‌ای تابلوئه که آدم به وضوحِ قضیه شک می‌کنه!
۲۷ دی ۹۹ ، ۱۱:۳۲ منتظر اتفاقات خوب (حورا)

خب باهم نوشتن دیگهD:  اشکالش چیه؟ :)) ما اغلب تمرین‌ها رو باهم می‌نوشتیم و دقیقا من و دوستم همین شکلی بودیم:)))حتی متن پیامی که برای استاد می‌نوشتیم یکی بود:/

پاسخ:
گفتم که؛ با این قضیه مشکل ندارم من. اصولاً تمرین برای یادگیریه، نه ارزش‌یابی. ولی خب همین که کامل دارن کپی می‌کنن یعنی همون هدفِ یادگیری هم مخدوش می‌شه دیگه. نه؟

خب پس اگه بهشون اینجوری گفتی که دیگه خدایی تقلب کردن نداره :/ ولی مثلا ما ۸ نمره دست TA ریاضیمون داریم و تمرینا نمره دارن از ۱۰۰ و نمیدونم چرا اسمش تمرینه '_' بعد من به زور تمرین ریاضی حل میکنم. اماااا فیزیکمون کلا تمرین ممیده و فقط هر سب یه سوال برامون میفرسته و حتی جوریم نیست که دراره کی جواب داده و کی درست جواب داده و اینا و من راحت خودم با آرامش هم سوالا اونو هم سوالا هولیدی رو حل میکنم =)

پاسخ:
الان وژدانن کدوم تمرین در جهت یادگیری شما مؤثرتره؟ اون تمرین ریاضی یا فیزیک؟ قطعاً فیزیکه دیگه. درسته؟ حالا من می‌گم الان که من دارم خودم راهو برای یادگیری شما هموار می‌کنم و استرس نمره رو از روتون برمی‌دارم، شمام هم‌کاری کنین و کار رو از مسیر درستش پیش ببرین. چرا ان‌قدر کپی‌کاری؟
۲۸ دی ۹۹ ، ۱۷:۱۳ یک مسافر

نباید استاد رو ساده و خودشون رو زرنگ فرض کنن :/

پاسخ:
اگر نمرهٔ تمرین به‌شکل سرنوشت‌سازی قابل‌توجه می‌بود حرفت درست بود. اما من اصل نمره رو می‌ذارم برای امتحان. سر امتحانم خیلی تیزم و با تقلب شدیداً برخورد می‌کنم. برای همین مشکلی بابت این قضیه به اون صورت پیش نمیاد معمولاً.
۲۹ دی ۹۹ ، ۱۲:۴۷ آقاگل ‌‌

این خاطره رو ممکنه تعریف کرده باشم. ولی بازهم میگمش :)

یه مدت حل تمرین درس حرارت بودم. بعد هر جلسه بهشون تمرین می‌دادم. جلسه‌ی اول و دوم که رفتم، دیگه دستم اومده بود کیا از روی کیا می‌نویسن. مثلاً خانم الف و آقای ب. بعد خانم‌های ج، دال و ه به همراه آقای دال و ذال. 

این طوری بود که مثلاً اگر خانم الف توی خط سوم برگه نوشته بود: نتیجه می‌گیریم که!

آقای ب هم درست توی خط سوم می‌نوشت: نتیجه می‌گیریم که!

یه بار سر کلاس بهشون گفتم سر جدتون کپی هم می‌کنید، لاااقل کمی خلاق باشید. این چه وضعشه خب؟

پاسخ:
آی گفتی! چه‌قدر حرص آدم درمیاد وقتی در این حد کپی می‌کنن... :دی
+ خاطره رو گفته بودی، اما ذکر مجددش اینجا خیلی به‌جا بود. :)

من یه چیزی درباره این بحث کپی کاری بگم

یه استاد داشتم دقیقا همین حرف شما رو میزد میگفت چرا انقدر کپی میکنید؟!

 

ورودی ما کلا 3 نفر بود. استاد به ما تمرین میداد ...ما چجوری حل میکردیم؟! میرفتیم اتاق پروژه  باهم دور یک میز منشستیم و شروع میکردیم به حل کردن هر کسی یک سوال در نهایت سوالات رو به هم میدایدم و ایضاً توضیح هم میدادیم برای هم که اگر استاد پرسید بلد باشیم . اما خب برگه هامون کپی هم بود.

 

میخوام بگم بعضی کپی ها هم درست کپی میشن. هر کپی که بد نیست.

پاسخ:
خب الان چی می‌شه گفت جز این‌که تصدیق کنم حرفت رو؟ ولی از این طرف هم اگه به قضیه نگاه کنی، کسی که هدفش آموزشه خب منطقیه که شک کنه به روشی که برای یاددادن در پیش گرفته. اصلاً من فکر می‌کنم باید دنبال یه راه‌حل متفاوت و کاراتر گشت برای این قضیه. :تفکر

قطعاااا فیزیکه! درواقع ریاضی یکی دوتا اول رو حل کردم بعدش دیگه درگیر شدم وقت نذاشتم براش :/ 

دیگه شاگرداتون مخشون تاب داره :| یا هم مثلا فکر میکنن الکی میگی و بعدا میای نمره میدی یاااا هم کلا نمیخوان تمرین حل کنن و فقط میخوان از سرشون وا کنن! درواقع این مورد اخر احتمالش بیشتره! 

پاسخ:
منم فکر می‌کنم بیشتر بحث همون از سر وا کردنه. شاید بخشیش هم مربوط به این باشه که ورودی دانشگاه‌ها رو الان خیلی آسون دارن می‌گیرن و همین باعث می‌شه کسایی بتونن وارد دانشگاه بشن که واقعاً صلاحیت لازمو ندارن. هم صلاحیت لازم رو، هم دغدغهٔ کافی برای درس‌خوندنو. بیشتر انگار دارن وسوسه می‌شن که بیان توی این اوضاع بَلبَشوی صندلی‌های خالی‌موندهٔ دانشگاها، یه مدرکی بگیرن و برن...

نگارش دیدگاه

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی