خون خالص ایرانی، حاوی بندِ «پ»یِ مرغوب...

چهارشنبه, ۳ بهمن ۱۳۹۷، ۱۲:۱۶ ب.ظ

امروز رفتم دانشگاه تا مدرک ارشدمو بگیرم برای ثبت‌نام توی آزمون استخدامی. البته کپی‌شو. چون اصلشو بعد از تعهد خدمت و اینا می‌دن. به هر حال! رفتم بایگانی تحصیلات تکمیلی و از مسئولش، آقای ت، خواستم مدرکمو بده بهم. گفت که اسم و شماره دانشجوییم رو بنویسم توی لیست و بعدازظهر بعد از ساعت دو برگردم و مدرکو بگیرم.

توی اتاق کناریِ آقای ت بهترین دوستم، مسعود، کار می‌کنه. همونی که قبلاً بهتون گفته بودم تو دانشکده بهمون می‌گفتن پت و مت. از اتاق آقای ت که اومدم بیرون رفتم پیشش تا هم سلامی کرده باشم و هم بهش خبر بدم که برای آزمون استخدامی مدرک لازمه. بره بگیره. وقتی بهش اینو گفتم بهم گفت یه دقیقه بشینم تو اتاقش تا بره به آقای ت بگه که مدرکش رو بهش بده. دو دقیقه نشد که برگشت و گفت بیا اتاق آقای ت. رفتم. چون آقای ت مسعود رو می‌شناخت، گفت که کار ما رو خارج از نوبت انجام می‌ده.

همین‌طور که منتظر ایستاده بودیم تا کارمون انجام بشه، آقای ت پرسید مدرکو برای کجا می‌خوایم. گفتیم برای آزمون استخدامی. آقای ت گفت: «همه‌ش پارتی‌بازیه بابا. باجناق خودم و داداشش پارسال شرکت کردن. ما کلی مسخره‌شون کردیم که نمی‌شه و دارن زور الکی می‌زنن. اما چون هر دوشون پارتی داشتن، الان توی آموزش پرورش مشغولن.»

خواستم چشامو ببندم و دهنمو وا کنم و یه چیز سنگین بارِ هر چی پارتی و پارتی‌بازیه بکنم که چند لحظه تمرکزم رفت روی موقعیتی که خودم و مسعود و آقای ت داشتیم. به این‌که آقای ت گفته بود برم و بعد از ساعت دوی عصر برگردم...

چند لحظه بعد که آقای ت با لبخند مدرکو گذاشت کف دستمون، به میزان ویرانی پای‌بست خونه فکر می‌کردم و به آینده‌ای که همچین سیستمی می‌تونه برامون رقم بزنه...

موافقین ۱۰ مخالفین ۰ ۹۷/۱۱/۰۳
دکتر سین
۰۳ بهمن ۹۷ ، ۱۲:۳۸ حـ . آرمان (استاد بزرگ)
تا بوده همین بوده
پاسخ:
بله متأسفانه...
این چیزها از آسمون نازل نشدن، کار دشمنانمون در بلاد کفر هم نبوده، می‌فرماید " خودم کردم که لعنت بر خودم باد"!

+ خودم در مصرع فوق به معنی خودمان است :)
پاسخ:
من فکر می‌کنم که ماها نیاز داریم آموزشای فرهنگی رو خیلی جدی بگیریم. چون اگه با همین فرمون پیش بریم نسلای بعدی هم همین مشکلاتو دارن. تا وقتی هم که این مشکلات حل نشن، همین آش و همین کاسه‌ست.
از ماست که بر ماست
پاسخ:
آره واقعاً
رطب خورده کی منع رطب کند...
این آزمون استخدامی شده یه کورسوی امید که همه ی ما پادرهواها چشم دوختیم بهش ولی در نهایت همیشه خرما برنخیل و دست ما کوتاه. 
پارتی ما خداست ولی گویا حرفش اینجا خیلی برو نداره. 
پاسخ:
بله؛ همین حسو داشتم.
هیچ‌وقت قد ما به نخیلِ بلند آقایون نمی‌رسه متأسفانه.
رونوشت به خدا! :دی
کلا یه جوری شده که اگه پارتی نداشته باشی نمیتونی هیچ کاری بکنی
مخصوصا توی کارای اداری :/
پاسخ:
چه وضع مملکته آخه؟!
هعی
پاسخ:
هوووف
۰۳ بهمن ۹۷ ، ۱۹:۰۴ بهارنارنج :)
عجیب نیست
خود من وقتی رئیس دانشکدمون انقدر خودخواهه مردک که با هر ادبیاتی دلش میخواد حرف میزنه و بی اهمیت میگه هرچیم خودتونو بکشین واحد برداری چون یه ترم مرخصی بودی یه ترم دیگه میکشونیمتون دانشگاه واین یعنی یک سال عقب افتادن،برای منی که کلی برنامه و ارزو دارم بازی با اینده من نوعی و خیلیای دیگه یعنی قدرت میوفته دست یکی درک و شعور ممکنه از یادش بره،همه نه ها،همه نه!..و اینه که باعث میشه من به این فکر کنم که پس فردا این مردک اذیت کرد زنگ بزنم به شوهر عمم یا عمم که جفتشون تو این دانشگاه کار میکنن ومیشناسن همه رو،چاره دیگه ایم دارم؟البته امیدوارم خودم از پسش بربیام،خودمم خوش ندارم رو بزنم هرچند هروقت کار یا سوالی داشتم بلافاصله بدون نق یا رفتار بدی کمکم کردن
پاسخ:
می‌فهمم. من خودمم خیلی با پارتی‌بازی مشکل دارم. اما اولین ترمی که دانشگاه درس می‌دادم یکی از کارمندای دانشگاه بهم زنگ زد و خواست که نمرۀ یکی از دانشجوها رو که از بستگانشون بود، ببرم بالا. دلم می‌خواست سرش فریاد بزنم بگم مرتیکه خجالت نمی‌کشی همچین درخواستی می‌کنی. اما نتونستم. خیلی ساده گفتم چشم انجام می‌شه. خیالتون راحت! -_-
و البته به اینکه خودمون هم از عناصر بند پ هستیم:| 
در مواردی من هر وقت به این فکر میکنم که با بزرگ ترین بند پ ممکن وارد مدرسه الانم شدم، به جای حتی ذره ای عذاب وجدان به این فکر میکنم که بنده با بند پ هایی چنین عظیم، در مقابل بقیه بچه ها موشم! موش! یه روز از اسمون سیل حرف پ میباره و هممون زیر یه مشت پ خفه میشیم حتی:| پ هایی که خودمونم در موارد لازم ازشون بی بهره نموندیم. 
پاسخ:
نمی‌دونم چی بگم. فقط از خدا می‌خوام خودش به‌خیر کنه اون روزو...
خیلی عجیبه که با وجود تمام غرهایی که می‌زنیم همه‌مون، توی موقعیت مشابه، خودمون هم اگه ببینیم دست کمکی هست امکان نداره امتناع کنیم. فکر می‌کنم مربوط به این کشور و این مردم هم نیست. ذات آدمی اینجوره کلاً. فقط بستگی داره بهش اجازه‌ی اعمال داده بشه یا نه. 
پاسخ:
با این‌که می‌گی ذات آدما این‌جوریه موافقم. اما آدمای دیگه جاهای دیگۀ دنیا، با آموزش و فرهنگ‌سازی تونستن مشکلات این مدلیشونو حل کنن. بدون درد و خون‌ریزی!
۳۰ بهمن ۹۷ ، ۱۶:۳۹ لوستر سقفی جدید با قیمت
از ماست که بر ماست
پاسخ:
بله -_-

نگارش دیدگاه

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی