خونه‌تکونی

چهارشنبه, ۲۰ دی ۱۳۹۶، ۱۲:۲۴ ب.ظ

خیلی وقت بود که علی‌رغم میل باطنی‌م، نمی‌تونستم زیاد به وبلاگم سر بزنم. یه احساس کرخ شدن و به‌هم ریختگی اینجا حس می‌کردم، اما همتم نمی‌شد درستش کنم. تا این‌که از چند روز قبل یا علی گفتم و شروع کردم. سعی کردم به موضوعاتی بپردازم که مدت زیادی ذهنم بهشون مشغول شده بود. شاید در ظاهر زیاد پیچیده نباشن، اما گاهی همین موضوعات ساده وقتی مدت زیادی کنج ذهن خاک بخورن، بزرگ‌تر از چیزی که هستن، جلوه می‌کنن. به هر حال؛ کار رو به سه بخش تقسیم کردم: 

فاز اول که سبک‌ترین بخش کار بود به سپارش‌نامه اختصاص داشت: کمی مرتب‌سازی و اضافه کردن بخش بازی‌ها. به‌علاوه‌ی این که فیلم، کتاب و بازی‌هایی رو هم که توی صف، نفرات (!) بعدی هستن، بالای هر لیست اضافه کردم.

فاز دوم مربوط می‌شد به آرشیو ختم قرآن که تا قبل از ماه رمضون امسال نسبتاً به‌روز بود. اما بعدش کلی عقب افتاد. اونم مرتبش کردم و الان دیگه به‌روز شده. آرشیو ختم قرآن منوی مستقل نداره و فقط از طریق لینکی که توی منوی ختم قرآن هست، می‌شه بهش دسترسی داشت. (ختم قرآن رو هم ان‌شاءالله به‌زودی پی خواهیم گرفت...)

فاز سوم ایجاد لیست طبقه‌بندی موضوعی بود. واقعیت اینه که من به‌اشتباه از «کلمات کلیدی» داشتم به‌جای «موضوع» استفاده می‌کردم که دیگه الان درست شد.

یه سری هم به وبلاگایی که دنبال می‌کردم زدم. دو نفر به لیست دنبال‌شوندگان اضافه و دو نفر از این لیست حذف شدن...

طی انجام این عملیات، مجبور شدم تقریباً یه دور وبلاگم رو مرور کنم که باعث شد چند نکته به ذهنم برسه:

اولین و مهم‌ترین نکته: می‌دونم که این معنا رو پیش‌تر بارها به اشکال مختلف اینجا گفته‌م، اما بازم تکرار می‌کنم که نوشتن معجزه می‌کنه. درست عین آیینه‌ای که جلوی صورت گرفته شده باشه، همه چیز رو به خود آدم نشون می‌ده. تغییراتی رو در «خود» می‌شه دید که جز با این روش قابل دیدن نیستن. حقیقتاً اگه فقط یک دلیل برای ادامه‌ی وبلاگ‌نویسی داشته باشم، همینه...

دوم این که اگه قراره تصویر، صوت یا ویدئویی توی وبلاگ بذارین، اول توی صندوق بیان آپلود کنین و از اون استفاده کنین. چون در غیر این‌صورت بعد از مدتی همه‌شون می‌پرن!

سوم این که به شماها هم توصیه می‌کنم اگه تونستین حتماً مطالب وبلاگتون رو چند وقت یه‌بار به بهانه‌ی جمع‌بندی و طبقه‌بندی، مرور کنین. خوندن کامنتای قدیمی خیلی بهم انرژی و انگیزه داد برای ادامه. :)

فعلاً همین... :)

موافقین ۵ مخالفین ۰ ۹۶/۱۰/۲۰
دکتر سین
^_^ موفق باشید 
خیلی خوبه همه چی مرتب باشه ادم احساس سبکی میکنه
پاسخ:
سلامت باشین. :)
آره واقعاً. :)
۲۰ دی ۹۶ ، ۱۳:۳۵ کنت مونت کریستو
خیلی هم عالی.
موفق باشید!
پاسخ:
مؤید باشین. :دی
۲۰ دی ۹۶ ، ۱۴:۱۸ محبوبه شب
چه جالب!
همین چند روز پیش اومدم وبتون و آرشیو ختم قرآنتونو یه نگاه کردم و دیدم در جواب یه کامنتی فرموده بودین قراره به زودی ختم قرآن رو به روز کنید ولی خب از تاریخ دریافت اونـکامنت چند ماهی /گویا/ گذشته بود. و جالبتر اینکه منم فراموش کردم بهتون اطلاع بدم!
خیلیم عالی : )
پاسخ:
آره، جالبه. حالا ایشالا که در ادامه مرتب باقی بمونه. :)
۲۰ دی ۹۶ ، ۱۵:۴۲ مترسک ‌‌
من فضول نیستما اما کیا رو از دنبال‌شونده‌هات حذف کردی؟ D:
پاسخ:
سؤال بعدی! :دی
خارج از شوخی، یه نفر رو هر چی فکر کردم یادم نیومد کیه. رفتم وبلاگش اسم نویسنده رو ببینم، نبود. مطالبش هم آشنا نبود!! O_o
دومیش هم بماااند. :دی
۲۰ دی ۹۶ ، ۱۶:۳۲ بهارنارنج :)
منم با سوال مترسک روبه رو شدم:|
پاسخ:
جواب دادم! :|
:دی
۲۰ دی ۹۶ ، ۱۹:۲۸ مترسک ‌‌
دُکی؟ :|
داشتیم؟ با ما هم؟ بگو، این‌جا همه خودی‌ان :))
پاسخ:
اتفاقاً چون همه خودی‌ان نمی‌تونم بگم! :دی
۲۰ دی ۹۶ ، ۲۳:۴۴ آقای دیوار نویس
خوبه که همه چی مرتب کردین :) 
پاسخ:
آره. یه آرامش خوبی به آدم می‌ده.
خیلی چیز عجیبیه این وبلاگ واقعا. 
تو هر زمینه ای که مینویسی پیشرفتت رو نشون میده طی سالها... 
پاسخ:
دقیقاً. اصن انگار حب نبات است پدرسوخته! :دی
۲۱ دی ۹۶ ، ۰۷:۴۳ ♫ شباهنگ
اتفاقاً من تو این صندوق بیان آپلود نمی‌کنم. به دو دلیل. یک اینکه فضاش کم و محدوده. دو اینکه اگه بیان مثل بلاگفا به فنا ببره اونا هم نابود میشن
پس چه می‌کنم؟
یه اکانت تو بلاگ اسکای دارم که 5 گیگ فضای پیکوفایل بهم داده و تو این چند سال از همین فضای شخصی استفاده کردم و هنوز 95 درصدش مونده و خیلی خوبه و راضی‌ام ازش
پاسخ:
البته سه گیگ با پنج گیگ برای وبلاگ‌نویسی چندان توفیری نداره (من توی این دو سال و اندی فقط از صد و هشت مگش استفاده کردم) اما خب بله قبول دارم که بحث محافظت در برابر حوادث بلاگفاطور بحث مهمیه واقعاً.
۲۱ دی ۹۶ ، ۰۸:۳۸ ♫ شباهنگ
عه گفتم 5 گیگ؟
20 گیگه آقا. 5 درصدشو استفاده کردم؛ 5 اومد به زبونم
پاسخ:
نه دیگه واقعاً اگه بیست گیگه، دلیل، محکمه‌پسنده؛ ان‌قلتم نداره! :دی
۲۱ دی ۹۶ ، ۱۷:۱۶ مترسک ‌‌
پس بیا در گوشی بگو D:
(به جان مترسک اگه بگی «حرف در گوشی نداریم» جیغ می‌زنم!) :))
پاسخ:
باشه، گوشِتو بیار جلو: پچ پچ پچ پچ! :|
:دی
۲۱ دی ۹۶ ، ۲۱:۵۰ مترسک ‌‌
دو تا اسم می‌خواهی بگیا :))
پاسخ:
[سیامک انصاری طور به دوربین خیره می‌شود]

نگارش دیدگاه

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی