چالش بدون نقطگی!

پنجشنبه, ۸ بهمن ۱۳۹۴، ۰۹:۱۶ ب.ظ

یه روز که داشتم توی وب فر می‌خوردم، به یه نامه برخوردم که گویا یه بنده خدایی به اسم محمد ساوه‌ای به حاکم وقت نوشته بوده. بنده خدای مذکور گویا آدم باسواد و فرهیخته‌ اما مقروض و مستأصلی بوده و توی نامه درخواست مساعدت داشته. من خود عمل رو نه تقبیح و نه تأیید می‌کنم؛ چون من که جای اون بنده خدا نبودم. اصلاً با این جنبه‌ی نامه اساساً کاری هم نداریم. جنبه‌ی مهم و مدنظر من اینه که این نامه کلاً نقطه نداره! ببینین:  :)


بسمه تعالی

سرسلسله‌ی امرا را کردگار احد، امر و عمر سرمد دهاد. دعاگو محمد ساوه‌ای در کلک و مداد ساحرم و در علم و سواد ماهر. ملک‌الملوک کلامم و معلم مسائل حلال و حرام. در کل ممالک محروسه اسم و رسم دارم. در هر علم معلم و در هراصل مؤسسم. در کلک عماد دومم در عالم، در علم و حکم مسلم کل امم سرسلسله‌ی اهل کمالم اما کو طالع کامکار و کو مرد کرم؟ دلمرده‌ی آلام دهرم. کوه کوه دردها در دل دارم. مدام در دام وام، و علی‌الدوام در ورطه‌ی آلام دهرم. هر سحر و مسا در واهمه و وسواس که مداح که گردم و که را واسطه کار آرم که مهامم را اصلاح دهد و دو سه ماهم آسوده دارد. مکرر داد کمال دادم و در هر مورد مدح معرکه‌ها کردم. همه گوهر همه در، همه لاله همه گل، همه عطار روح همه سرور دل، اما لال را مکالمه و کر را سامعه و کور را مطالعه آمد. همه را طلا سوده در محک ادراک آورده احساس مس کردم و لامساس‌گو آمدم. اما علامه دهرم، ملولم و محسود و عوام کالحمار محمود و مسرور ... لا اله الا الله وحده وحده! دلا در گله مسدود دار در همه حال، که کارهای همه عکس مدعا آمد. علاوه همه دردها و سرآمد کل معرکه‌ها عروس مهر در آرامگاه حمل در آمد. عالم و عام، لام و کرام، صالح و طالح، صادر و وارد، کودک و سالدار، گدا و مالدار، همه در اصلاح اهل و اولاد و هر کس هر هوس در معامله و سودا دارد آماده و اطعمه و هر سماط گرد آورده، حلوا و کاک، سرکه و ساک، کره و عسل، سمک و حمل، گرمک و کاهو، دلمه و کوکو، امرود و آلو، الی کلم کدو، همه در راه، مکر دعاگو که در کل محرومم و در حکم کالمعدوم. اگر موهوم و معلول معدل سه صاع و دو درم ارده گردد حامد و مسرورم. مگر کرم سر کار اعلی که سرالولد و سرالوالد در او طلوع کرده و دادرس آمده، دردها دوا، وام‌ها ادا و کام‌ها روا گردد.

له طول عمر کطول المطر سواء له الدرهم، و که المدر دهد مرد را کام دل کردگار همه عمر آسوده و کامکار دل آرا همه کار و کردار او ملک در سما مادح کار او طول الله عمره و دمره حاسده، هلک اعدائه، اعطه ماله، اصلح احواله و اسعد اولاده مدام السماء!


+ من شما رو به یه چالش دعوت می‌کنم: یه جمله یا متن کوتاه بدون نقطه بنویسید! موضوع هم آزاد! :)

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۴/۱۱/۰۸
دکتر سین
۰۸ بهمن ۹۴ ، ۲۱:۲۲ ...ما شیعه ها ...
«الهم صل علی محمد وآل محمد» 
اینم از من.... 
کاملا بی نقطه بود :) 
ثوابم داره
پاسخ:
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم! :)
خیلی هم رندانه؛ خیلی هم عالی! :)
سخته :////

من سعی کردم نشد
پاسخ:
شدن که می‌شه، ولی خیلی سخته! :)
حالا عجله‌ای هم نیست. برین فکراتونو بکنین، بعد بیاین! خخخخخ
۰۸ بهمن ۹۴ ، ۲۱:۴۰ 😎😎😎BAHAR 😎😎😎
هاله کره عسل خورد و مُرد !
قشنگ معلومه حالم از دوستم بهم میخوره یا بیشتر توضیح بدم ؟! :)
پاسخ:
خورد نقطه داره! خخخخ
نه کاملاً واضح بود؛ مرسی! :))
الهی مرا، در هر دو دار عالم قدّار، گرم به کرم کردگار، دل در گرو محمد دلدار، مولا علی را هوادار و در صراط روح الله راهوار دار. آمین
پاسخ:
قدار و به نقطه دارن که!! :))
اما بازم خیلی خوب پیش رفتی! ۹.۵ از ۱۰! :)
حواسم به به نبود :)))
پاسخ:
به قدار هم نبوده گویا! :)
سلام و درود.
الله مدد دهد مسروران عالم را.
.
دقت کردید الان هم یک جمله بی نقطه گفتم هم لبخند رو بصورت مستتر در کامنتم گنجوندم.
(انضافا کار سختیه. دایره لغط خیلی کاملی میخواد.)

پاسخ:
مسروران نقطه داره برادر! خخخخخ
علی دل درد دارد:))
پاسخ:
:دی مختصر بود؛ اما درست! :)
مرا در دوری  او راهی الامرگ مگردلم  آسوده می دارد؟!


پوووف چی گفتم که:)درددلمم بود
پاسخ:
خیلی خوب بود! آفرین!
فقط فکر کنم یه «را» بعد از دلم بذاری، بهتر بشه!
۱۰ از ۱۰! :)
الهی مرا کمک ده 
خیلی هم کوتاه :)))))
پاسخ:
الان سؤالی که برای خدا پیش میاد اینه که در چه زمینه‌ای کمک می‌خوای شما؟! خخخ
گوساله گاو!
به حیوانات علاقه دارم، مثالم هم حیوانی بود!
پاسخ:
کرکس راسو!
منم علاقه دارم! :دی
چقدر خوب:)یادم نیاد اخرین نمره کاملی که گرفتم کی بود هییییی

آره یه (را)میخواد
پاسخ:
:)
"الهی دلم را مسرور دار و احوالم را مسعود!"
.
جدن مسروران نقطه داره؟ چه باحال:دی
پاسخ:
احوال رو خوش می‌دارن! اونی که مسعود می‌دارن طالعه! :))
خیلی خوب بود! آفرین! :)
داستان همونه که میگفت قافیه چون تنگ بیاد شاعر به جفنگ میاد:دی
حالا داستان همین جمله من بود :)))

پاسخ:
جفنگ چیه! نه بابا! شما تاج سری.
خب نوشتن بدون نقطه صعوبت زیادی داره. نمی‌شه توقع زیادی داشت! :)

نگارش دیدگاه

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی