خونه‌تکونی؟ اثاث‌کشی؟ تَرک؟

دوشنبه, ۳۱ خرداد ۱۴۰۰، ۱۱:۱۰ ب.ظ

یه نگاه به وبلاگم می‌کنم و می‌بینم دیگه مثل سابق حس خوب و انرژی مثبت ازش نمی‌گیرم. با خودم می‌گم یه خرده خلوتش کنم. اضافات و چیزایی رو که مال قدیمه و الان دیگه شبیه اون موقع‌هاش نیست رو حذف کنم. به سرم می‌زنه از بخش «ختم قرآن» شروع کنم. پاکش کنم. اما دست و دلم به کار نمی‌ره. حیفم میاد. فکر می‌کنم حرکت مثبتی بوده که خوب شروع شد. اما از طرفی هم خب خیلی وقته که پی‌شو نگرفته‌م.

این موضوع برای خیلی جنبه‌های دیگهٔ این وبلاگ هم صادقه. با خودم که فکر می‌کنم می‌بینم خیلی وقته که روند این وبلاگ نسبت به اون چیزی اول بود، فرق کرده. الان دیگه مدت مدیدیه که خیلی کم‌تر حرف می‌زنم. خیلی خیلی کم‌تر وبلاگ می‌خونم. و خیلی خیلی خیلی کم‌تر نظر می‌دم.

انگار قدیما بی‌غم‌تر و سرزنده‌تر بودم. الان چند وقتیه از نوشته‌های کم‌شمارم بوی استرس و بدحالی میاد.

نمی‌خوام بهونه بیارم. اما فکر می‌کنم مشغله‌م نسبت به چند سال قبل خیلی بیش‌تر شده و وبلاگ‌نویسی برام از دغدغه تبدیل شده به یه کار فرعی.

به بیان دیگه می‌شه گفت الگوی اینجا می‌نویسم، دیگه اون الگوی سابق نیست. فکرا، اهداف، حتی طبقه‌بندیای موضوعی. همه‌چی انگار مال صد سال پیشه.

با خودم فکر می‌کنم که چه‌طور می‌شه بهش سامون داد؟

اصن لازمه که به سامون دادنش فکر کنم؟

یا شاید اصلاً بهتره که رهاش کنم...؟



نمی‌دونم...



پ.ن. گزینهٔ «پیش‌نمایش» موقع تایپ پست برای شما هم کار نمی‌کنه؟ یا فقط من باهاش مشکل دارم؟

موافقین ۸ مخالفین ۰ ۰۰/۰۳/۳۱
دکتر سین

رهاش کن بره.

چون تجربه ثابت کرده وقتی کسی ماه‌ تا‌ ماه سر نمی‌زنه به وبلاگش، هرگز نمیاد وقت براش اختصاص بده و سر و سامون بده دوباره.

راستش توقعی هم نمی‌ره از کسی دیگه.

 

+برای منم کار نمی‌کنه مدت‌هاست.

پاسخ:
نمی‌تونم. چند بار سعی کرده‌م، نشد.

سلام

 

گاهی برای خودم پیش میاد که می‌بینم داخل کشوم کلی برگه هست که اصلا نمی‌دانم به چه دردی می‌خورند یا به چه دردی خواهند خورد؟ برای اینکه به آرامش برسم، تقریبا همشون را با یک چک جزئی دور میریزم، به نظرم یک دستی به سر و گوش وبلاگ بکشید.

پاسخ:
سلام.
فکر خوبیه. از اول تا حالا دو سه بار به‌صورت کلی همه‌چیز وبلاگو ریختم بیرون و دوباره مرتب چیده‌م. این بار هم همین کارو می‌کنم...
۰۱ تیر ۰۰ ، ۰۲:۰۱ دُردانه ‌‌

برای همینه که توصیه شده هر چند وقت یه بار فصل جدید ارائه بشه.

من هفته‌ای بیست بار تصمیم به حذف و تعطیلی وبلاگم می‌گیرم و لابه‌لای این بیست بار، یه بار هوس پست گذاشتن می‌کنم. به این بیست بار وقعی نمی‌نهم ولی به اون یه لحظه هوس پست گذاشتنم جامهٔ عمل می‌پوشونم سریع‌. انگار از درون و باطناً به آدم دیگه شده باشی و زور بزنی ظاهرت کمافی‌السابق باشه.

 

برای منم کار نمی‌کنه پیش‌نویس.

پاسخ:
به فصل جدید هم فکر کرده‌م. اما شاید هنوز زود باشه.
من هم همین‌جوری بودم. زور می‌زدم تا یه چیزی بنویسم. از یه جایی به بعد این قاعده رو شکستم و نتیجه‌ش شد همین خیلی کم نوشتنا. نمی‌دونم خوبه یا بد...
۰۱ تیر ۰۰ ، ۰۸:۰۷ مترسک هیچستانی

یه مدت رها کنی و ندیده بگیریش احتمالاً وضعیت فکری و دیدگاهت نسبت به اینجا بهتر بشه.

برای من مدت‌هاست فقط با فایرفاکس کار می‌کنه و کروم و سافاری تعطیلن در اون مورد :|

پاسخ:
خیلی وقته ندیده گرفتمش. فکر کنم کم‌کم وقتشه یه مقدار وقت بیشتری براش بذارم.
۰۱ تیر ۰۰ ، ۰۸:۳۸ منتظر اتفاقات خوب (حورا)

برای منم پیش نمایش کار نمی‌کنه!

 

خب منم حس شما رو داشتم! سه ماه حتی به ستاره‌های وبلاگ هم سر نزدم! اومدم یه تغییر قالب زدم و تصمیم گرفتم شروع کنم به نوشتن و خوندن! شاید بشه گفت با حس و حال جدید یا حتی سعی بر داشتن حس و حال ۵ سال پیش! خب حالم خوبه فعلا.

پاسخ:
درسته. فاصله گرفتن اوضاع رو بهتر می‌کنه.

شاید از اون احساسات مقطعی باشه، دوره‌ا‌ش که بگذره دوباره برمیگرده احتمالا! ولی اینکه طول دوره چقدر باشه معلوم نیست؛ شاید چندین سال حتا...!

پاسخ:
آره. شاید.
۰۱ تیر ۰۰ ، ۱۲:۴۷ بهارنارنج :)

برای منم کار نمیکنه

 

 

منم همسن حس دارم ولی هنوز خودشو دوست دارم قالبشو‌پستا قدیممو انگار کار دستی که دوسش دارم چ با نگاه کردن بهش به خود قدیمم افتخار میکنم

پاسخ:
آره. همین حس منو پاگیر کرده واقعاً.

پیش نمایش واسه من اکی هست؛)

پاسخ:
ظاهراً به‌خاطر مرورگره.

اسمشو میزاریم الگوی "اینجا نمی نویسم" واسه صدسال پیش هم نیست جدیده:€

 

تازه سامونم نمیخواد همینجوری خوبه

پاسخ:
:)

نگارش دیدگاه

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی