رفیق

دوشنبه, ۲۳ آذر ۱۳۹۴، ۰۱:۴۹ ب.ظ

یه جمله‌ی معروف هست که می‌گه اگه می‌خوای کسی رو بشناسی، ببین با چه کسایی رفاقت می‌کنه. اما من می‌گم این جمله خیلی هم درست نیست! مثال نقضش هم خود منم!

رفقای من از هر قماشی که فکرشو بکنین هستن. من رفیق ورزشکار دارم، رفیق معتاد دارم، رفیق نمازخون دارم، رفیق عرق‌خور دارم، رفیق ۳۵ ساله دارم، رفیق ۱۸ ساله دارم، رفیق بامرام دارم، رفیق بی‌وفا دارم، رفیق بی‌کار دارم، رفیق شاغل دارم، رفیق مجرد (الی ما شاء الله) دارم، رفیق متأهل دارم، رفیق داشتم که رفته حوزه درس خونده، رفیق داشتم دانشگاه شریف درس خونده، رفیق داشتم پیام نور حسابداری خونده، رفیق داشتم بعد از دو ترم دانشگاه رو ول کرده، رفیق داشتم که هر هفته دو سه شب توی کارگاه‌های ادبی و شب شعر پلاس بوده، رفیق داشتم سازشو زمین نمی‌ذاشته، رفیق داشتم نخبه‌ی ریاضی بوده، رفیق داشتم قد بز حالیش نبوده، رفیق داشتم پنج‌تا دوست دختر داشته، رفیق داشتم که تا حالا از ۲۵ متری دخترا هم رد نشده، رفیق داشتم که به‌شدت منظم و مرتب بوده، رفیق داشتم که اتاقش مثل بازار شام بوده، رفیق داشتم که با هم رفتیم مسجد، رفیق داشتم که با هم رفتیم کافی‌شاپ، رفیق داشتم که با هم یه هفته نشستیم تو خوابگاه مقاله نوشتیم، رفیق داشتم که با هم یه هفته‌ هر روز بعد از ظهر رفتیم فیلمای آلفرد هیچکاک رو توی دانشگاه دیدم و حتی توی جلسه‌ی نقدشم فعالانه شرکت کردیم، رفیق داشتم که از تنهایی و افسردگیش برام گفته و گریه کرده، رفیق داشتم یه روز کامل کلاسامونو پیچوندیم تو دانشگاه قدم زدیم و و با هم خوش گذروندیم و خندیدیم، رفیق داشتم که از ۱۴۱ واحد لیسانس، بیش‌تر از ۱۰۰ واحدو با هم پاس کردیم (بهمون می‌گفتن پت و مت :) )، رفیق داشتم که فقط سالی دو بار می‌بینمش، رفیق داشتم که رفته فرانسه زندگی می‌کنه، رفیق داشتم که تو روستا زندگی می‌کنه. خلاصه هر نوع آدمی که شما بگین، توی رفقای من پیدا می‌شه!

الان اگه یه نفر همه‌ی این رفقای منو یه‌جا ببینه، چه‌طور می‌خواد منو بشناسه آخه؟! :|

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۰۹/۲۳
دکتر سین
۲۳ آذر ۹۴ ، ۱۳:۵۸ مـــیـــمـــ ☺☺
اون جمله معروفه حدیثه:)))
از حضرت علی هم هست 
ولی منظور و مفهوم  چیز دیگه ایه:))))

پاسخ:
منظور چیه دقیقاً؟
رفیقی که قد بز حالیش نبود!!!!! عالی بود!
پاسخ:
نبود واقعاً! چی بگم خب! خخخ
سپاس! :)
:/باید ازونا پرسید شمارو در چه حدمیبینن:دی
پاسخ:
من به هر کسی نمی‌گم «رفیق». بدون (=بدان، آگاه باش!) اینایی که گفتم حتماً جای داداشم هستن و من رو هم مث داداششون می‌دونن! :)
نه بحث داداشی نیست بحث این شمارو چه جور ادمی میبینن مث توضیحات خودتون
پاسخ:
آهان! از اون نظر. بله خب! حرفتون درسته.
هر چند من می‌دونم که همشون متفق‌القول خواهند گفت که من خیلی رفیق گلی هستم! به همین کیبورد قسم! :))
۲۳ آذر ۹۴ ، ۱۴:۱۹ مـــیـــمـــ ☺☺
:)
منظور فک کنم یه مقدار تو این شعره گنجونده شده 
گِلی خوش بوی در حمام روزی /رسید از دست محبوبی به دستم 
بدو گفتم که مُشکی یا عبیری/که از بوی دلاویز تو مستم
بگفتا من گِلی ناچیز بودم/ولیکن مدتی با گل نشستم 
کمال ِ همنشین درمن اثر کرد/وگرنه من همان خاکم که هستم:)

+مصاحبت دراز مدت با کسی باعث میشه کم کم و نرم نرمک اخلاقِ اون شخص در خود آدم هم نمود پیدا کنه؛)
ولی لزوما کسی که معتاده کسیکه nتا دوس دختر داره و ... آدم ِ بدی نیست 
یعنی حتما و یقینا هرکدوم یه ویژگی مثبتی داشتن که شما بهشون میگید رفیق :)
و مساله ی دوم هم اینه که شاید کلا آدم ؛آدم تاثیر پذیری نباشه:)))
منم کلی دوست جورواجور دارم 
:|
ولی خودمم شاید بهترم شدم حتی:)
پاسخ:
شاید! بله! حرفتون منطقی به نظر می‌رسه!
به نظرم اصولاً مهم‌ترین شرط برای این که به یه رابطه بگیم رفاقت، منت نذاشتنه! یعنی وقتی با کسی رفاقت می‌کنی، طلبکار یا بدهکار نمی‌شی! ضمن این که صمیمیت، هم‌زادپنداری و و و و هم مهمه البته. کسی که با من این‌طور باشه بهش می‌گم رفیق!
راجع‌به پست هم منظور من به‌طور خاص اینه که دلیل نمی‌شه وقتی شما رفیقت یه اخلاق خاصی داره، شما هم دقیقاً همون‌طور باشی!
۲۳ آذر ۹۴ ، ۱۴:۳۰ مـــیـــمـــ ☺☺
:)
منظور منم از این جمله که گفتم کسی که معتاده لزوما آدم ِ بدی نیست 
همینه؛)
یعنی اگه دوستتون اعتیاد داره نمیشه به شما گفت خب حالا این رفاقت نشون دهنده ی اینه که شماهم معتادین :)
درکل باهاتون موافقم:)
پاسخ:
خیلی هم عالی!
ختم جلسه! صلوات! :))
۲۳ آذر ۹۴ ، ۱۴:۳۵ هولدن کالفیلد
منظور از رفیق، رفیقه رفیق جان!
شما همه جیک و پوک زندگیت رو پیش این سه هزار نفر بر ملا کردی؟
منظور از رفقا اونهایی هستن که در مجموع باهات قرابت بالا دارن، صرفا هم شناختشون بر اساس اعتقاداتشون نیست، بر اساس منش اونهاست. :دی
گرچه کلا شناخت کافی ای به دست نمیده، ولی از راههای شناخت هست کماکان
پاسخ:
اینایی که گفتم عمدتاً مربوط به شیش هفت نفره!!!!!! نمی‌شه چندتا ویژگی مال یه نفر باشه؟! خخخخ
با بیش‌ترشونم بله! هم جیک و پوک گفتیم هم شنیدیم!! با دوتاشون که دیگه خیلی قاطی هستم! با همه هم قرابت بالا داشتیم! :)
۲۳ آذر ۹۴ ، ۱۵:۵۵ مترسک ‌‌
خب معلومه! اونی که از همه باحال‌تره، تویی ;)
پاسخ:
قربان شما! مونیتورتون باحال نشون می‌ده!
باحالی از خودتونه! :))
۲۳ آذر ۹۴ ، ۲۱:۰۸ 😎😎😎BAHAR 😎😎😎
:)
:))
پاسخ:
:))
بنده خدایی که بخواد شما رو قضاوت کنه :دی
یاد آفتاب پرست روی جعبه مداد رنگی افتادم :دی
پاسخ:
حیوون بهتر نبود؟! :|
:دی
آفتاب پرست مگه چشه؟ :دی
منظور اون بنده خدایی بود که بخواد شما رو قضاوت کنه :دی
پاسخ:
چیزیش نیست! فقط یه کم انحراف چشم داره! یه کمم فکش جلوئه! یه کمم دست و پنجولش چندشه! یه کمم دمش فر خورده! دیگه مورد دیگه‌ای نداره! خخخخ

نگارش دیدگاه

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی