گزارش یک رفتار نه‌چندان صحیح! + استمداد

چهارشنبه, ۹ دی ۱۳۹۴، ۱۱:۱۸ ق.ظ

یکی از نشانه‌های تنبلی اینه که الان ده ماهه رمان نخوندم! داستان کوتاه زیاد خوندما! شاید بتونم بگم اصلاً خیلی خیلی زیاد می‌خونم، بیش از حد! به‌شدت-در-دسترس-بودن داستانای کوتاه، باعث می‌شه که آدم همت نکنه مث دوران جوونی دو روزه هشتصد صفحه رمان بخونه!

آخرین رمانی که خوندم، کوری اثر ساراماگوئه. عید خوندمش! از اون موقع تا الان چند بار تلاش مذبوحانه داشتم که منجر به شکست شد: مثلاً یه بار اومدم صد سال تنهایی رو برای بار nام بخونم. ولی نهایتاً تا این‌جا رسیدم و دیگه ادامه ندادم:

آن توده‌ی خشک و زردرنگ را جلو چشمان پسر ارشد خود که در این اواخر دیگر پای به آزمایشگاه نگذاشته بود نگه داشت و پرسید: «به‌نظرت مثل چیست؟»
خوزه آرکادیو با صداقت جواب داد: «گه سگ!» [من همین‌جا بابت بی‌تربیتی گابریل از تک‌تکتون عذر می‌خوام!]
یکی دوباری هم خواستم ذائقه‌های دیگه رو امتحان کنم؛ مثلاً من زنده‌ام رو شروع کردم. اما بازم تموم نشد. ته‌ش رسید به اینجا:
پیش خودم فکر کردم اگر متوجه سنجاق شلوارم بشود و آن را از من بگیرد با این شلوار چگونه راه بروم؟
توی این شرایط نیاز دارم یه نفر بهم یه کتاب خوب پیشنهاد بده؛ یا منو به یه چالش «عملی» دعوت کنه؛ یا یه راهکار درست و حسابی پیش پام بذاره!

راستی! یه بارم مدیر مدرسه رو خوندم. اینو یادم نبود! یه کم امیدوار شدم به خودم. تابستون خوندمش! آخیییش! اون ده ماه که اون اول گفتم، الان شد چار پنج ماه!!

+ این روزا به‌شدت سرم شولوغه. به‌شدتِ خیلی شدید! اگه راهی پیشنهاد می‌دین، این مهم رو هم لحاظ کنین!

+ اثری خوب از امریکای جنوبی و/یا یک اثر رئال جادویی در اولویت است! :)

+ نمی‌دونم این شازده کوچولو چی داره هر بار شروع می‌کنم، بدون این که بفهمم تا ته می‌رم! توی این شرایط همینشم غنیمته! شصت بار خوندمش! :))
موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۱۰/۰۹
دکتر سین
یه ارزو شده برام یکی شازده کوچولو بهم هدیه بده:(
من3تارمان خوندم کل زندگیم...هرسه عاشقانه:|البته کتابای روانشناسی..لطفا گوسفند نباشید..جریت داشته باش ارزو کن..و..خوندم

پاسخ:
من در عنفوان جوانی قورباغه‌ات را غورت بده رو خوندم و تصمیم گرفتم دیگه سراغ این تیپ کتابا نرم!!
شازده کوچولو رو نخوندی؟! یک هشتم عمرت بر فناست! خخخخخخ
۰۹ دی ۹۴ ، ۱۱:۳۹ 😎😎😎BAHAR 😎😎😎
متاسفانه درسا و امتحانا بهم فرصت نمیدن !
ولی کتاب "لطفاً انسان باشید" تحت هر شرایطی ، متناسب با هر سلیقه ای ، پیشنهاد میشه!
پاسخ:
نویسنده‌ش کیه؟ ایرانیه؟
برم تحقیقات، ببینم چه‌طوره کتابش. مرسی از پیشنهاد!
ناتور دشت سلینجر کتاب خوبی کتاب عقاید دلقک هانریش بل هم به همچنین.من این دو تا رو موقع خوندن زمین نگذاشتم:|
پاسخ:
اتفاقاً ناتور دشت رو هم یه بار چند صفحه‌شو خوندم! اما یه کار مهم پیش اومد که مجبور شدم بذارمش زمین. دیگه هم نرفتم سراغش. احتمالاً همینو بخونم! اون یکی رو نمی‌شناسم. باید تحقیق کنم! :دی
ممنون از پیشنهادها! :)
۰۹ دی ۹۴ ، ۱۹:۱۳ نفس نقره ای
من فقط الان به چالش درسی میتونم دعوتت کنم :| اگه خواستی خبرم کن :))
پاسخ:
نه مرسی! به قدر کفایت صرف شده! خخخخ
۰۹ دی ۹۴ ، ۲۱:۲۶ هولدن کالفیلد
همنام به نظر من از اون کتابهاییه که اینقدر شیرین پیش میره نمیشه نخوندش!!!
پاسخ:
اسمشو اخیراً زیاد می‌شنوم. نویسنده؟
خاطرات صد در صد واقعی یک سرخ پوست پاره وقت
شرمن الکسی
عقاید یک دلقک
هانریش بل
فارست گامپ
وینستون گروم ..
از بیژن نجدی کتاب یوزپلنگی که هنوز می دود
بار دیگر شهری که دوست داشتم نادر ابراهیمی...
قشنگ مشخصه که من رئالیسم جادویی دوست ندارم و به اولویت های شما توجهی نکردم...
پاسخ:
سپاس بسیار زیاد بابت معرفی کتابا. :)
سلیقه‌ها محترمن! :)
دکتر جان رئالیسم جاویی میخوای همون آثار مارکز رو بخون.سبک خودشه :دی
ناطور دشت(سلینجر)
عقاید یک دلقک(هاینریش بل)
خاطرات خانه اموات(داستایوسکی)
جز از کل(استیو تولتز)---> 700 صفحه ی ناقابل هست :دی استرالیایی هست.کتاب کمی فلسفی هست.
ولی خدایی صد سال تنهایی یک چیز دیگه اس
پاسخ:
مارکز که یه دونه باشه! :دی
ناتور دشت رو هم بارها قصد کردم بخون؛ اما تنبلی کردم همش! اما می‌خونمش حتماً؛ به‌زودی! :)
اون سه‌تای بعدی رو نه تا حالا دیدم و نه اسمشونو شنیدم. ممنون بابت معرفی! :)
صد سال تنهایی هم یه دونه باشه! :پی

نگارش دیدگاه

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی