و اکنون راه حل!

شنبه, ۱۴ مرداد ۱۳۹۶، ۰۱:۳۳ ب.ظ

تو پست قبل از این گفتم که بچه گربه‌هه سر و کله‌ش تو زندگی من پیداش شده و نمی‌دونستم چه کار کنم. بنابراین تصمیم گرفتم به مرجع تقلیدم، یعنی گوگل (دامت برکاته) رجوع کنم.

آیا می‌دانستید که در ایران انجمنی به نام انجمن حمایت از گربه‌های بی‌سرپرست وجود دارد؟! نه خب! چرا باید می‌دونستین؟! اما بدونین. ممکنه یه روزی مسأله‌ای که برای من پیش اومد برای شما هم پیش بیاد.

آدرس انجمن

این انجمن در واقع مجموعه‌ای از تالارهای گفت‌وگو هستش که در زمینه‌های مختلف راجع به گربه‌ها (از جمله گربه‌های خیابونی) مطالب مفیدی داره. مطالبی مثل معرفی پناهگاه‌های گربه‌ها (که متأسفانه تو شاهرود یه دونه هم وجود نداره!!)، معرفی انواع گربه‌ها و اطلاعاتی در مورد اصول تغذیه، بهداشت، رفتارشناسی و غیره‌ی (!) گربه‌ها و از همه کاربردی‌تر، برای من حداقل، بخش واگذاری گربه‌ها. توی این بخش آخریه می‌تونین گربه‌هایی که پیدا می‌کنین رو به داوطلبای دلسوز و کاربلدی بسپرین تا ازشون نگهداری کنن. با خیال راحت! خیلی شیک و خیلی مجلسی! :دی

البته علی‌الحساب من برای واگذاریش اقدامی نکردم. تازه قلقاش داره دستم میاد! اگه بدونین چه‌قدر حرکاتش بامزه‌ست! اصن یه وضی!! ^_^

+ اسم بذارم براش؟!! :|

+ ان‌قدری که من تو این دو سه روز مطلب راجع‌به گربه سرچ کردم و یاد گرفتم، الان می‌تونم گربه‌داری (یه چیزیه مثل گاوداری) راه بندازم! :دی

موافقین ۵ مخالفین ۰ ۹۶/۰۵/۱۴
دکتر سین
:)))
گربه داری دکتر سین و رفقا! به غیر از آقاگل مثلا. چون من با گربه ها بدم ذاتاً البته اینم به خاطر کودک درونمه که بعضی وقتا بد سگ میشه :d

پاسخ:
از دست تو! :دی
۱۴ مرداد ۹۶ ، ۱۶:۴۵ منتظر اتفاقات خوب (حورا)
انجمن حمایت از گربه های بی سرپرستo_0
خدا سایتون رو از سرش کم نکنه!!
پاسخ:
:)
۱۴ مرداد ۹۶ ، ۲۰:۰۹ بهارنارنج :)
خدایا..آدما رو یاد نمیکنن حواسشون به گربه و سگاست!
نه که بد باشه ها نه!اما وقتی به هم نوع خودت رحم نکنی و براش کاری نکنی برا حیوون کار کنی؟؟اینم ازون جو هاست میاد و میره!

منم از گربه ها خوشم نمیاد راستش:دی
پاسخ:
با عرض معذرت، قضاوت و نتیجه‌گیری شما خیلی کوته‌بینانه است. این حرف شما به دور از انصافه. جوری حرف می‌زنین انگار من رو در حال آزار و اذیت هم‌نوعانم دیدین!!
من صرفاً برای مطلع کردن شما که اسم خدا و نوع‌دوستی رو در کنار هم و در مقابل مهربونی با گربه آوردین و یه جورایی به‌صورت ضمنی، این حرکت، یعنی نگهداری از گربه رو تقبیح کردین یه پست می‌ذارم؛ نه برای این که جوابتون رو داده باشما! نه؛ فقط برای این که شاید آگاه‌تر بشین!
ضمن این که من خودم به‌شخصه از خروس ترس دارم. چون بچه که بودم بهم حمله کرده، اونم چه حمله‌ای؛ زخم و زیلیم کرد! اما می‌تونم و باید بتونم که بین ترس و فوبیا با تنفر و انزجار تفاوت قائل بشم.
۱۴ مرداد ۹۶ ، ۲۲:۰۹ هولدن کالفیلد
اسمشو بذار دکتر گاف :|
پاسخ:
نمکدون! :||
۱۵ مرداد ۹۶ ، ۰۲:۵۳ عاشق بارون ...
عکسش رو نمی‌ذارید؟ :)
پاسخ:
چرا. حتماً! :)
۱۵ مرداد ۹۶ ، ۱۰:۵۹ قاسم صفایی نژاد
سلام
پست آخر شما در مورد گربه و حیوانات و روایات مرتبط در کانال تلگرامی بلاگرها منتشر شد
https://t.me/blogerha
پاسخ:
سلام.
سپاسمندم. :)
۱۵ مرداد ۹۶ ، ۱۳:۲۵ بهارنارنج :)
خب اینه شما از کامنت من چنین بردداشتی کردید مقصرش من نیستم!
من نگفتم اهمیت دادن به حیوونا بده!
نه من نه خانوادم تا حالا به یه گنجیشکم اسیب نزدیم!
انواع حیوونم داشتیم اطرافمونو!
حتی قمری یا گنجیشکایی که فصل تولیدمثلشون تمام  بند لباسی مارو گند میزنن کسی کارشون نداره!یکی دوسریم گربه تو حیاتمون بود با بچه هاش که حتی داداشم شام خودمون دست نخورده میداد یه بخشیش بهش!
پدرم حتی خیلی مواظبه..حتی عیدای قربون میگه من دلم نمیاد گوسفند بکشم و هیچوقت خودش اینکارو نمیکنه و سنگدلی میاره!
یه سری  یه گربه پرید وسط جاده ماشین رفت رو دستش نمیدونم یه جاییش داداشم اومد تو خونه تعریف کرد من گریم گرفت!چون خیلی روحیم حساسه!
حالا اینکه شما چجوری کامنت منو برداشت کردید
و میگید کوته فکر مشکلی نیست!وب خودتونه..منم مختارم کامنت نمیزارم اما هرچی کامنتمو نگاه میکنم بخشیش که بگم مخالف کمک به حیوونامو نمیبینم!کما اینکه نوشتم کار خوبیه ونمیگم کار بدیه..
پاسخ:
خواهش می‌کنم لطفاً یک بار کامنت اول خودتون رو بی‌طرفانه بخونین و به این سؤالا جواب بدین:
یک. فرمودین: آدما رو یاد نمی‌کنن بعد حواسشون به گربه و سگاست! شما از کجا و به چه شکل نتیجه گرفتین که من آدما رو یاد نمی‌کنم؟! بعدش مسأله مربوط به یک عدد بچه گربه‌ی یتیم بی‌پناه هست؛ نه گربه و «سگ»ها!
دو. فرمودین: وقتی به هم نوع خودت رحم نکنی و براش کاری نکنی برا حیوون کار کنی؟! شما چند مرتبه و در چند جا با بنده مواجهه‌ی مستقیم داشتین؟! و در چند مورد از این برخوردها، بی‌رحمی من رو نسبت به آدما مشاهده کردین؟! ضمن این که همین موجودی که شما با این لحن «حیوون» خطابش می‌کنین، نسبت به خیلی از آدما قدرشناس‌تره...
سه. فرمودین: اینم از اون جوهاست میاد و می‌ره! مجدداً عرض کنم که چه‌طور ندیده و نشناخته، صرفاً از طریق استدلال ناقص برآمده از چند خط پست، شخصیت من رو به این دقت واکاوی کردین و به این نتیجه رسیدین که من آدم جوگیری هستم؟! باتجربه‌ترین و حاذق‌ترین روان‌شناسا هم چنین قابلیتی ندارن!!

و اما راجع به این کامنت:
آیا این که شما کمک به یه حیوون درمونده رو منافی نوع‌دوستی و بشردوستی کسی بدونین، نشان از افق بسیار پایین نگاه به مسأله نیست؟ و آیا واقعاً نمی‌شه به این موضوع با دید «وسیع‌تر»ی نگاه کرد؟ اگر این محدودیت در نگاه به موضوع، کوته‌بینی نیست، پس چیه؟
ضمن این‌که شما نگفتین اهمیت دادن به حیوونا بده، چون نمی‌تونین بگین. هیچ عقل سلیمی (از جمله عقل جناب‌عالی) این گزاره رو قبول نمی‌کنه. شاهدش هم چند خطی هست که بعد از این جمله خودتون نوشتین.

و در آخر عرض کنم که بنده در مورد «شخصیت شما» هیچ قضاوتی نکردم و فقط «نظر شما» رو، اونم در یک مورد خاص که مستقیماً به من مربوط می‌شد، کوته‌بینانه و غیرمنصفانه دونستم؛ که راجع‌به هر دوتای این صفات هم «دلیل» داشتم که خدمتتون عرض کردم. بر خلاف شما که با خوندن «دیدگاه من» در یک مورد خاص، «شخصیت من» رو بدون ارائه‌ی حتی یک دلیل - که حداقل در ظاهر، محکم باشه - تحلیل و قضاوت کردین.

در کل، بدونین که قضاوت کردن کار ساده‌ایه و از همه برمیاد، حتی از یه بچه‌ی کوچیک؛ اما قضاوتِ عادلانه کردن و از اون مهم‌تر طرز بیان اون، نیاز به یه سطحی از بلوغ فکری داره که امیدوارم همه‌مون هر چه زودتر بهش برسیم...
۱۶ مرداد ۹۶ ، ۰۹:۵۱ بهارنارنج :)
من جایی نوشتم راجع به شخص خاص شما؟
نمیدونم چرا شما به خودتون گرفتید..ومن ننوشتم جایی همه!من لحن صحبتم همینجوریه,وتاحالا پیش نیومده کسی به خودش بگیره!متن شماهم چندبخش نوشتید ایا میدانستید تو ایران انجمنی...منم ننوشتم همه اینطورین..
درضمن منافی نوع دوستی وبشردوستی ندیدم که شما این همه تاکید دارید!
بتزم راجع به برداشتتون مختارید برای من اهمیتی نداره:)
فقط باید میگفتم هیچ قضاوتی راجع به شخص شما نبوده مخالف نوع دوستی نبودم..همونطورکه تو کامنت خصوصی منظورمو گفتم..

پاسخ:
در اصل مسأله تأثیری داره این؟! شما ندیده من رو قضاوت می‌کردین بهتر بود تا یه انجمن رو! چون در مورد من حداقل وبلاگم رو دیدین و تا حدودی (حداقل اون‌قدری که از نوشته‌هام بر میاد) با افکارم آشنا شدین. توصیه می‌کنم دوباره بند «رابعاً» کامنت خصوصی امروز صبح بنده رو، این بار با رویکرد جمعی (کل انجمن حمایت از گربه‌های بی‌سرپرست) به جای رویکرد فردی (من) مطالعه بفرمایید! ضمن این‌که مجدداً «ثانیاً»! :دی
همچنین ممنونم که «ثالثاً» رو حداقل پذیرفتین! خخخخ
و در آخر مجدداً آرزوی «ثامناً» براتون دارم! :)))
بنظرمن به حق حیوانات هم بایداحترام گذاشت. اگه مخلوقی روی زمینه وداره نفس میکشه بایداحترام گذاشت درحدواندازه خودش. 
ازوبااگتونم ممنونم نکتهه نظرات خوبی رودیدم ولذت برم. لطفاازمطالب منم دیدن فرمایید. 
http://persiane.ir/traditionai-medicine-to-traet-the-eye.html
پاسخ:
صحیح است! :)
سپاسمندم! :)
«با قبول سرپرستی یک گربه بی پناه قدمی هرچند کوتاه در حل این مشکل برداریم»
هیچ وقت از این زاویه به قضیه نگاه نکرده بودم :|
پاسخ:
افق‌های نویی پیش روت گشودم یعنی؟! :دی

نگارش دیدگاه

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی