کبک‌هایی که سرشان زیر بهمن گیر کرده!!

پنجشنبه, ۲۶ فروردين ۱۳۹۵، ۰۹:۰۱ ق.ظ

۱. وام ازدواج از سه تومن رسید به ده تومن! اگه به صد میلیونم برسه، بازم ریسکه!!! مبلغ رو بالا نبرید، شرایط رو مساعد کنین! این فقط یه مسکّن خیلی موقتیه! :|

۲. «دوازده میلیون» جوون ایرانی، مجرد و آماده‌ی ازدواج هستن؛ اما شرایطش رو ندارن که قدم پیش بذارن. و این معنای مجسم «فاجعه‌ی ملیه»! حالا مونده تا آثار این فاجعه‌ی گسترده رو به‌تمامی درک بکنیم! :|

۳. از دوازده میلیونی که در بند دو بهش اشاره شد، چهار میلیونشون بالای بیست و هشت سال سن دارن. همین عامل باعث می‌شه که خیلیاشون دیگه به ازدواج به‌طور جدی فکر نکنن! به عبارت دیگه، دارن کم‌کم از داشتن یه زندگی مشترک موفق، مأیوس می‌شن! :(

۴. تمام ارقام بالا، آمار «رسمیه»؛ و خب ناگفته پیداست که آمار «واقعی» همیشه دردناک‌تر و مأیوس‌کننده‌تر از این حرفاست! -_-

۵. تا وقتی دید دولت و مردم به ازدواج این‌طور «مادی» باشه، طبیعیه که کلی جوون «ترشیده» در مملکت وول بخورن و آمار فساد هم روزبه‌روز رشد داشته باشه. :(

۶. به همه‌ی اینا اضافه کنین درصد بالای طلاق‌ها رو! آمار اون سمت به مراتب فاجعه‌بارتره! از هر ده ازدواج سه الی پنج‌تاش (بسته به این‌که در کودوم نقطه‌ی ایران باشن) به طلاق منتهی می‌شه. بخش اعظمی از طلاق‌ها هم در یکی دو سال اول بعد از ازدواج رخ می‌ده! -_-

۷. ... انسانم آرزوست! -_-

موافقین ۳ مخالفین ۰ ۹۵/۰۱/۲۶
دکتر سین
بعد خیلی جالبه وقتی به همین مسئولین میگیم یه راهکاری (به غیر از این وام‌های شبه ترکمانچای) برای آسون کردن ازدواج معرفی کنیم همه‌شون متفق‌القول میگن که مردم مراسمات ازدواج رو ساده‌تر برگزار کنن :|
داداش نامزدی و عروسی رو می‌شه کلهم برگزار نکرد اما آیا بدون شغل و مسکن هم می‌شه یه زندگی رو شروع کرد؟ واس اون چه فکری کرد؟
جواب: همان طوری که عرض کردم قرارداد ترکمانچای ورژن وام ازدواج :|
پاسخ:
اون «داداش» رو خوب اومدیا! :)
باهات موافقم. مسئولین، اساساً مسئول نیستن! :|
باید مسئولین رسیدگی به امور جوانان رو کلهم یه دور شخم بزنیم، از نو بکاریم! :|
صوبتی ندارم تو این زمینه :)
پاسخ:
خیلی خوبه که وقتی «صوبتی» هم نداری، بازم با کامنتات ما رو دلگرم می‌کنی! :)
دکتر بیایید یه کمپین ازدواج راه بندازیم.از این پیرمردای مسئول!!! کاری برنمیاد.اینا خودشون چند تا نوه دارن اصلا جوونا رو درک نمی کنن:)))

پاسخ:
همینمون مونده برای امر خطیر و حساسی مثل ازدواج هم دست به دامن «کمپین» بشیم!!! :))
ضمناً شعور ربطی به سن نداره. به وجدان کاری مربوطه!
:(
من خودم نقش خانواده رو در ترشیده شدم جوانها پررنگ میبینم، توقع خود طرف پایین هست، برعکس خانوادش متوقع هستن. 
پاسخ:
تا حدود زیادی موافقم!
۲۶ فروردين ۹۵ ، ۱۱:۱۴ آقاگل ‌‌‌‌
از این وام ازدواج بدتر این وام مسکنه!
120میلیون وام مسکن میدن، برجی دو میلیون قسط باید بدی :/
خب برادر ارجمند من جوون اگه ماهی دو میلیون پول قسط دادن داشتم که تا الآن باید بچه سومم هم بدنیا اومده بود!
.
از اون بدترتر اینکه وام ازدواج موقعی که سه تومن بود این دو کفتر عاشق رو چندین ماه و بعضا سال سر میدووندن! حالا که 10تومن شده خدا به خیر کنه! فکر کنم باید در سن 20سالگی اقدام کنی تا در سن 30 سالگی به مرادت برسی!
.
دیگه از این بدترترتر هم هست! اینکه به قول مترسک جان میگی راهکار میگه ساده تر برگزار کنید! :/ خب ساده تر که هیچ! اصلا برگزارهم نکنیم باز کار و یک سرپناه رو که جوونا بهش نیاز دارن که! مگه اینکه ازدواج کنن بعد پسر بره خونه باباش دختر هم بره خونه باباش! بعد بصورت مجازی به واسطه وسایل الکترونیک باهم زندگی کنن! 
و چه بسا بصورت مجازی بچه دار هم شدن.
.
یاد اون داستانی می افتم که میگفت یارو اسب سواری بلد نبود، بعد سوار اسبش کردن. این یکباره تا اسب جستی زد از جلوی اسب پرت شد پشت قاچ زین اسب! و شروع کرد فریاد زدن که آی این اسب تموم شد یه اسب دیگه بیارین! بی شباهت به طرح های ارائه شده برای آسان سازی ازدواج نیست! 
پاسخ:
من به چشم خودم دارم می‌بینم دوستاییمو که ازدواج کردن، چه‌طور دارن زیر بار خرج زندگی کمر خم می‌کنن!!! :(
مقوله‌ی شغل هم که دیگه نگو! :|
+ اسبه باحال بود! خخخخ
با همه تون موافقم به خصوص مدیر جوان

پاسخ:
کاش یکی که باید بشنوه، بشنوه!
چقدر امیدوار شدم به آینده :||
پاسخ:
آینده روشن‌تر از این حرفاست که بخواد با این حرفا تاریک شه!
خودم نفهمیدم چی گفتم؛ اما مفهوم اصلی و جان‌مایه‌ی سخن اینه که شما امیدتونو از دست ندین! :دی
۲۶ فروردين ۹۵ ، ۲۰:۱۶ هولدن کالفیلد
دردم گرفت دکتر...
به معنای دقیق کلمه از خوندن پستت دردم گرفت...
پاسخ:
متأسفم! اما تیک ایت ایزی؛ درست می‌شه ایشالا... :)
یه سئوال
الآن دقیقا چی درسته که ازدواج بخواد درست بشه ؟!
همه چی خرابه ، نتیجه ی قطعی اش میشه این
پاسخ:
نه دیگه تا این حد! حالا من اعصاب معصاب نداشتم یه چیزی گفتم! خخخخخخ

نگارش دیدگاه

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی