بفرمایین تو! خوش اومدین! :)

در سمت شمال‌شرقی شاهرود و در حد فاصل شاهرود و گنبد کاووس، منطقه‌ی حاصل‌خیز و وسیعی به مساحت حدودی ۸۰ هزار هکتار وجود داره به اسم «کالپوش». تو این منطقه‌ی کالپوش، هر سال پدیده‌ی چشم‌نوازی اتفاق می‌افته: رویش میلیونی شقایق‌های وحشی! :)



هر سال، از اواسط اردی‌بهشت تا اوایل خرداد ماه، دشت شقایق‌ها تبدیل می‌شه به جلوه‌ای از زیبایی و بزرگی خدا! چند میلیون گل شقایق از طلوع آفتاب می‌شکفن و تا غروب آفتاب فرش قرمزی رو بر دشت بی‌کران کالپوش پهن می‌کنن! منظره‌ی بدیع و نابی که هر سال بیش از سال قبل توریست‌ها رو به شاهرود می‌کشونه! :)




نکته‌ی جالب راجع‌به این دشت اینه که دقیقاً همون‌جایی که اوایل سال غرق رنگ سرخ می‌شه، توی شهریورماه تبدیل می‌شه به دشت آفتابگردان. تا چشم کار می‌کنه رنگ زرد گل‌های آفتابگردونه! :)



البته پدیده‌ی رویش شقایق‌های وحشی، پدیده‌ی کم‌نظیری نیست؛ توی همین ایران خودمون جاهای زیادی هست که دشت شقایق توش وجود داره. امادشت شقایق‌های شاهرود دوتا ویژگی داره که اون رو از نمونه‌های مشابهش متمایز می‌کنه: اول این که مساحت این دشت خیلی زیاده و دوم این که تعداد زیادی چشمه و آبشار اطراف این دشت وجود داره. همین ویژگی‌ها اونو تبدیل می‌کنه به یکی از ایده‌آل‌ترین مقاصد طبیعت‌گردی در ایران! :)



اگه از اردیبهشت تا خرداد یا شهریور گذرتون به این طرفا افتاد، دشت شقایق‌ها رو از دست ندین! :)

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۰/۲۶
دکتر سین
ما میایم..قول میدیم زود رفع زحمتکنیم
فک کنم مافقط یه ۴فصل مزاحم شما باشیم:|همششش..دیگه حیفه بیایم کوه نریم سیب نخوریم پرنده نبینیم دشت نریم..
پاسخ:
هر دفعه من راجع به شاهرود پست می‌ذارم اینو می‌گم: قدمتون رو چشم! :)
۲۶ دی ۹۴ ، ۲۰:۳۸ ...ما شیعه ها ...
به به به شدت زیبا... 
پاسخ:
بله! به شدت! :)
۲۶ دی ۹۴ ، ۲۰:۴۲ مدیر جوان
خیلی هم خوشکل :)
من خودم بین تمام جاذبه های گردشگری اول به طبیعت و دوم به بنای تاریخی که در کنارش امکانات تعبیه شده باشه علاقه مند هستم.
پاسخ:
خیلی قشنگه واقعاً؛ به معنای واقعی کلمه! :)
حالا در آینده ایشالا راجع‌به مکان‌های تاریخی شاهرود هم می‌نویسم! :)
۲۶ دی ۹۴ ، ۲۱:۲۸ 😎😎😎BAHAR 😎😎😎
حالا هی از زیبایی های شاهرود بگین ،
هی بگین دل مارو آب کنین !
والا:)
پاسخ:
من هدفم فقط معرفیه! اگه ناراحتین ننویسم! :))) خخخخخخخخ
چه عکسای ِ زیبایی
پاسخ:
توی اینترنت عکسای زیباتری هم هست! :)
۲۶ دی ۹۴ ، ۲۳:۰۸ هولدن کالفیلد
دکتر میام وجدانا یه هفته آویزونت میشم تا دیگه تعارف نزنی :|
پاسخ:
چه‌قد خشنی تو! :)
۲۷ دی ۹۴ ، ۰۸:۲۶ مترسک ‌‌
چه قشنگ ^_^
فصلش شد کل بروبچه‌های وبلاگستان جمع شیم بریم این‌جا ^_^
منم که مترسکم و ثابت و دست و پا بسته می‌ایستم اون وسط :|
پاسخ:
آره؛ خیلی! :)
یکی از بازارهای کار که توی این چند سال اخیر تو شاهرود رونق گرفته، همین دفاتر طبیعت‌گردیه! چون مردم و مسئولین تازه دارن به اکوتوریزم تو شاهرود توجهاتی نشون می‌دن!
من خودم یکی از دوستام تور لیدره. اگه واقعاً پایه هستین، بگم که برای اردیبهشت و خرداد براتون برنامه بریزه.
۲۸ دی ۹۴ ، ۱۴:۰۴ آوو کادو
بسیار زیبا  :-))
پاسخ:
بله؛ خیلی! :)
۰۸ مهر ۹۶ ، ۰۱:۰۸ سفره خاتون
هنوزم شقایق داره؟شنیده بودم چندوقتی هست که دیگه شقایق نداره!

هشتگ سلام همشهری :دی
پاسخ:
خودم که نرفتم. ولی اگه اشتباه نکنم، تبلیغ تورهای گردشگری به دشت شقایق‌ها رو توی شهر دیدم...

علیک سلام. ^_^

نگارش دیدگاه

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی